Bonzo

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Bonzo - 1 september 2008 11:34


Mins ni förra inlägget???

Matte påstod att det inte skulle vara någon fara för mitt ben att åka på ringträningen....??? O att ingen hund tidigare dött av lite stelhet....???

 Tack för den, matte!!!

Nu är såklart mitt ben mycket, mycket sämre igen... sen om det beror på ringträningen el ej ska vi kanske ha osagt...


Känns som att vi nästan är på ruta ett igen med benet.... blivit något bättre senaste dagen, men fortfarande är det illa, riktigt illa....

Så det blir bara väldigt korta promenader... TRÅKIGT!!! Tråkigt, tråkigt, tråkigt..... (El hur e det Rulle brukar tycka, Karin??)


Så det blir nog snart ett samtal till veterinären Erik igen...


Husse o matte var ju i Örebro i veckan, jag hade tur o fick stanna hos farfar i Kungsör istället, finns ju roligare saker att göra än att åka bil.

Blev inga golfsaker trots rea... matte skulle köpa en ny putter, något är tydligen fel på hennes gamla, fast jag tror nog att det största felet sitter hos matte. Men såklart var det ingen rea på Puttrarna och hon fick inte köpa en putter för 1800 :- utan att prova den först för hussen.

O Prova vägrade hon göra eftersom de två ENORMA köerna ringlade sig så fint precis runt hela putting-greenen. PINSAMT tyckte matte.


De drog istället vidare till den NYA djuraffären... fin stor affär, där fanns nog så gott allt man kan tänkas vilja ha till en hund. Lite gott blev det till mig. De hittade även mitt "nya" foder där... men beslöt sig för att vänta o kolla priset i den "gamla" äffären först. I den nya kostade en säck 619:-

O för en gångs skull så tog de rätt beslut!! I den "gamla" äffären kostade det bara 499:- för precis samma foder... konstigt kan man tycka.....???

Att det desutom jobbade en jätte trevlig tjej där gjorde ju inte saken sämre... blev en säck med mat + en blinkande lampa som man sätter på halsbandet, o så lite godis till mig igen:)


Matte hämtade jackan på MQ... kan ju meddela att kunden som ville ha den i mattes butik... tydligen hade ångrat sig o inte tyckte den passade när hon kom in för att köpa den sen...... OHHHHHH!!!!! Matte sur!!!!


Till min nya mat..... husse o matte är besviken på mig..... men jag tycker den är skitäcklig.... måste spotta ut....!!!! Blääää..... usch..... äckligt!!! Tungan får göra konster för att få ut allt som matte lurar i mig!!!!

Visserligen äter jag inte min gamla mat nu heller.... matte misstänker kanske att det kan bero på mitt onda ben, el att de e löptik i närheten....

Jag äter ju inte med godaptit i vanliga fall heller, så nu undrar matte om det finns någon som har något tips vad man gör med en hund som inte är särskilt intresserad av mat??


Idag e matten o jag lediga... o hussen slutar tidigt. De skall tydligen köpas ett nytt halsband till mig, eftersom det jag har sliter sådant på min fina päls. O sen skall vi el kanske tvåbentingarna kolla på ett hus!!

Ovido - Quiz & Flashcards