Bonzo

Alla inlägg den 21 september 2008

Av Bonzo - 21 september 2008 15:35

Blev såklart överlycklig när matte äntligen kom hem sent i torsdags kväll.

O hon blev minst lika lycklig att se mig igen!

Tyvärr var klockan ganska mycket o matten var riktigt trött så vi hann inte mysa så länge innan det var dags för sängen.

Som turvar så jobbade hon kort dag i fredags så vi fick tid för varandra då.


Matte har haft det bra när hon varit på kurs, o husse o jag har roat oss väl utan henne, men visst är det skönt när allt är som det ska igen.


Har varit en lugn helg, vi kan ju inte göra så mycket pga mitt ben tyvärr. Eftersom hältan, stelheten blir värre ju mer jag rör mig.


Eftersom det inte var borrelia så måste vi söka vidare....

Vår veterinär ville skicka en remiss till Strömsholm för att göra en astroskopi.

Vi har låtit han skicka en remiss för att vi skall få komma dit och träffa en annan veterinär.

Men kommer INTE i nuläget göra en astroskopi. Vi vill avakta med det och utesluta annat först.

Allt som har att göra med remisser känns som att det kan komma att ta en evighet.

Vilket inte mattes tålamod klarar av just nu.

Så i fredags ringde matte till Strömsholm och frågade hur det igentligen gick med remissen.... O tro det eller ej men tjejen i telefonen kunde inte hitta någon remiss på mig.... (minns ni mattes tålamod??) Men sa oxå att tjejen som igentligen jobbade med remisser hade semester.... matte var ju inte alls nöjd med det svaret. Men tjejen tyckte matte kunde återkomma i början av nästa vecka.

O det kan jag lova att matte kommer att göra, redan imorgon!!!!

För säkerhets skull ringde hon till djurkliniken i Arboga för att säkerställa att de skickat en remiss och alla röntgenbilder!! O tur för dem... de hade skickats i onsdags.


Så imorgon bitti slår matte en pling till strömsholm för att förhoppningsvis kunna skynda på en tid för mig.


Idag var det sennenträff, men som ni förstår kunde vi inte vara med:(

Jätte tråkigt, men det blir fler träffar och vi hoppas att mitt ben raskar på lite med att bli bra.


Jag har faktiskt något kul att berätta oxå!!!

Eller det är väl mest husse o matte som tycker det är kul....

De har äntligen fattat hur jag vill ha min mat för att jag ska äta med god aptit.

Så nu är maten sällan ett problem mer.... får se hur länge det håller i sig!!

Ovido - Quiz & Flashcards