Bonzo

Alla inlägg den 7 september 2008

Av Bonzo - 7 september 2008 16:00


Så var det söndag igen...

Veckorna går fort, ibland för fort.

Har faktiskt hänt lite grejor sen sist, ska försöka komma ihåg allt bara....


Vi kan börja med huset!!! Blev inget hus för oss denna gång heller.... Huset var verkligen jätte fint och hade passat oss perfekt MEN det fanns ingenstans att förvara grejor... bara en sån sak som mattes skor skulle bli ett problem.

Kan tyckas lite konstigt att ett hus som är byggt 2005 saknar förvaringsutrymmen....

Så jag fortsätter vakta balkongen ett tag till.


 O så var det ju det här med mitt ben oxå.... det är något som är riktigt knepigt med det, vi har fått tid hos Erik på torsdag så då hoppas vi kunna lösa frågan vad detta beror på. Jag är iaf överlycklig som skall få åka till djurkliniken!! Ett av de ställen som ligger på min topplista faktiskt.


MATEN!!!

Ja efter ytterligare ett klokt tips från en helt underbar person så har nu tvåbentingarna köpt färskfoder till mig.

De har helt enkelt inte lyckats få i mig så mycket foder som jag behöver av det torra, trots alla olika tänkbara smaksättningar.

Så fick matten tipset att prova Klass-färskfoder.

Lyckades hitta en återförsäljare i närheten och glad i hågen staplade hon in där i fredags kväll efter jobbet!!!!

Mötte där en riktigt trevlig o kunnig kvinna, även om de hade lite olika åsikter när det skulle väljas "sort" till mig.


När matten kom hem o visade "korven" så tyckte jag det verkade väldigt intressant.

Matten gjorde klart för hussen o mig att "Bonzo" äter EFTER tvåbeningarna!!

Tänkte att jag bryr mig inte... när de ätit klart var det så dags... matten sa till hussen att hon kommer börja tjura om jag inte åt detta heller....

O herregud vad trodde hon????? Att jag skulle äta det där sliskiga, oaptitliga geggan? ALDRIG!!!!

Visst jag nosade lite på det o slickade en aning, men jag gillade inte alls den där konstiga konsistensen.

Nu var det nära tårarna för matten....

Men du kom hussen med en idé!!! Han kan min HUSSE!!!!

Jag fick en ny "korv" som knappt var tinad, den var fortfarande lite isig på vissa ställen och det såg mycket godare ut, o jag förstod hur jag skulle få i mig det.

Så det slank ner faktiskt, o undan gick det när jag åt...

På morgonen är jag inte lika sugen, fast matten proppsar på att allt ska ner!!!

Så det är väl lika bra att lyda annars vet man aldrig vad som händer......


Igår var det full fart hela dagen, först till djuraffären för att fylla på frysen med färskfoder till mig!! Tjejen som jobbade där sken upp när hon sågt matten, hon förstod att det gick ner i magen på mig:)

Sen drog vi iväg till Hälleforsnäs för att kolla in outletbutiken Lager 157 som öppnat där, jag fick tyvärr vänta i bilen, de hade nämligen ingen djuravdelning:(

Matte blev inte så imponerad över affären men husse hittade en tröja iaf.

Putte o Per var oxå med o de hittade oxå lite grand, kanske är matten som är kinkig??!! Hon köpte faktiskt ett par nya stövlar och ett par "kängor" i fredags så hon hade nog faktiskt bränt sina tusenlappar den här månaden redan.....


Innan vi åkte hem stannade vi för att hälsa på mattes pappa o Kikki, o mattes farmor var oxå där. Kan tillägga att jag var ganska busig då eftersom jag legat i bilen och haft tråkigt en stund då....


När vi kom hem vilade jag någon timme sen blev det promenad till Putte för middag. Per o Emma var oxå där. O jag var så kelsjuk o ville kramas med alla.


Så idag har det varit en liten slappardag....

Just det, matte fick ett ryck!!! Det är inte alltid jag gillar hennes ryck, för de tar lixom aldrig slut..... Började med att borsta mig... det får väl vara ok... men sen kom även klotången o SAXEN fram... Matte o saxen gillar inte riktigt jag.. Det gör inte hussen heller, han satt i soffan o försökte påminna matte om att INTE klippa för mycket, för det kan lätt bli att matte säger OJ!!!! Vad mycket det blev....

Fast jag blev rätt ok, inte så illa så att jag behöver skämmas. Ny syns mina fina öron lite bättre!


Ja ni stackare som läst ända hit ska ha en stor eloge.

OJ, det blev visst lite mycket idag:)


Men det måste bli en rad till:


TACK ÅSA, BEHRENS KENNEL FÖR ALLT!!!!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards