Bonzo

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Bonzo - 10 september 2008 20:27

Igår kom Eva för att ta mig på promenad medans hussen o matten jobbade.

Lite färskräckt blev hon när hon såg att grannhunden och hennes matte kom mot oss för att hälsa.

Eva o jag har aldrig tidigare hälsat på en hund.

Men det gick såklart strålande!!!

Jag gillar Eva o vet att jag måste vara snäll o sköta mig med henne eftersom hon tidigare varit hundrädd. Men det var såklart innan jag kom in i bilden.

Eva blev så stolt så hon var tvungen att ringa o berätta för matten hur duktiga vi varit.


När matte kom hem så blev det en promenad, o vi avslutade med att sitta still i parken ett tag.

Matte säger att jag behöver tränas på att sitta el ligga still på olika platser.


Idag har det varit en riktig slappdag.

Hussen o jag var ute o kissade innan han åkte till jobbet, sen sov jag vidare med matten.

Vi steg upp vid klockan tio o då blev det prommis.

Matte påstod att det flimmrade i ögonen på henne o vi tog oss knappt hem.

Matte knaprade i sig lite knäckebröd till frukost, o sen tvingade hon i mig min mat. Jag gillar inte att äta frukost... blääää...

Sen tog matte huvudvärkstabletter, men blidde inget bättre.

Så vid elva blev det sängen igen, o vi vaknade inte förens 15.30

Då mådde mattes huvud bättre igen, så det fick bli en promenad med avslut i parken igen!

Den gröna med slangen kom fram o sög upp allt som jag smutsat till.


Sen kom hussen hem!! Jippi!!!

Vi skulle busa lite med den HÅRDA! blåa bollen!! Husse kastade iväg den i hallen, gissa vart den hamnade??? Mitt i mattes öga...

Matte la sig ner o började grina, rädd att få en blåtira, o jag blev helt till mig. Visste inte vad jag skulle ta mig till, till slut låg vi alla tre i en hög på golvet!! Husse tröstade matte, o jag trösta med att slicka henne i örat, blev mycket bättre då!!!


Imorgon åker vi till Veterinären så hoppas vi kunna hitta en lösning för mitt onda ben.

Sen drar vi vidare till Örebro för att lämna tillbaka det senaste torrfodret vi köpt.

O på hemvägen stannar vi nog för att hälsa på husses pappa o alla hans blommor!!!


Ovido - Quiz & Flashcards