Bonzo

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Vi lever fortfarande...

Av Bonzo - 25 november 2009 21:50


Hej o Hå va det går....

Tvåbentingarna börjar få lite små panik inför flytten... måste packa måste packa, så de började packa klockan 21.15 en kväll i veckan...

Dygnets timmar räcker knappt till... Men på fredag smäller det och flyttlasset går, vilket ska bli fruktansvärt skönt även om allt inte kommer vara klart i huset då.

Men vi slipper ett bekymmer iaf, lägenheten!

Lägenheten är ingen rolig syn, inte särskilt hemtrevligt kan jag lova....


I måndags träffade jag min skräck, Sudden.

Matte släpade med mig till Kungsör, visserligen fick jag ju åka baksätet vilket är såååå mysigt.

När vi kom fram var det ju inte lika kul, blev mött av en väldigt uppspelt Sudden!!

Ni ska se han, han är helt galen. Jag vågade knappt gå in i arbetsrummet.. Men gissa vad jag gjorde när han fick skäll av farfar??!! Hehe jag stog och fnissade, där fick han Glad


Matte påstår att jag oxå var rätt "på" när jag var liten, vilket jag har väldigt svårt att tänka mig....


Matte vinkade farväl till mig och styrde bilen mot en liten byhåla utanför Kungsör.. ok, hon styrde ju inte direkt raka vägen dit... Ni vet mina tvåbentingar och det här med att hitta till nya ställen som man inte varit på tidigare... Ingen bra kombination.

Hehe, ja ni tänker men herregud skaffa dig en GPS kvinna!!

Kan ju medela att de har en GPS, det konstigaste är nog att GPS:en fortfarande lever/finns kvar efter den resan....

Med andra ord kom matte rätt så försenad till "bilmeckgubben"... Tanken var att han skulle laga vår bagagelucka, tyvärr gick den inte att laga utan en ny del behövdes beställas... typiskt!


Matte kom tillbaka till blomsteraffären, min älskade matte!!! Jag visste väl att du inte kunde övergemig här tillsammans med Sudden....


Men snart nog åkte hon igen och lämnade mig kvar...

Nu skulle hon till Västerås och hämta vår diskbänk och några andra grejer till den, hon snurrade några varv på gatan där butiken skulle ligga utan att hitta...

Stannade sedan till utanför ett annat företag för att ta upp mobilen och ringa och fråga hur hon skulle hitta dit, precis innan hon slog nummret så kikade hon upp och där på andra sidan vägen låg företaget Skäms

Snurrig, jag vet!!!


Under tiden matte var i Västerås och snurrade omkring så var Sudden och jag i skogen.... O det är vår lilla hemlighet hur den promenaden gick...


Nehe, dags för kvällskissen, bara två nätter kvar i lägenheten....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards