Bonzo

Alla inlägg den 2 november 2007

Av Bonzo - 2 november 2007 20:19

Så var det ett tag sedan igen...

Matte har jobbat häcken av sig den här veckan, med värsta monsterpassen så nu är hon helt slut. Tur att husse har slutat tidigt så jag sluppit varit själv så länge.

I onsdags var det åter dags för valpkurs, jag har börjat tröttna lite på det där. Vet ju hur det ser ut där nu och ungefär vad vi gör.

Fick träna "NEJ" mot matskål, hälsa fint, gå "fot", óch jaktinkallning.

Men när Matte och jag skulle hälsa fint på Helena så fick jag ett "tokryck" som matte brukar kalla det, det betyder att jag hoppar, skäller och ibland även biter matte, eftersom jag försöker få igång henne till att busa!

Jag börjar med att bita lite i kopplet, då blir matte lite smått irriterad, så då känns det som om man börjar få fart i henne, sen så började jag skälla på henne, då blev hon ännu mer busig och började prata mycket med mig, så då passade jag på att hoppa och bita henne lite oxå för att få riktig fart på det hela, men då blev både matte o Helena jätte arga på mig. Så Helena satte fast mig runt en stolpe sen gick dom en bit därifrån, där fick jag sitta ända tills jag hade lugnat ner mig. Jag gav upp efter ett tag, var ju inte det minsta skoj att sitta där runt stolpen själv.

Men sen gick övningarna jätte bra, allt går ut på att matte ger mig godis nästan hela tiden utan att jag behöver göra särskilt mycket.


Min kompis "polo" höll på att bli överkörd innan valpkursen, det var tur att det var bra bromsar på bilen.

Polo var så ivrig att hälsa på mig när hans matte öppnade bagageluckan på bilen, så han glömde att vänta med att hoppa ut förens hans matte sagt att han fick det.

Så kom det en bil som precis skulle parkera brevid polos bil, som tur var hade hon inte så högfart och hann bromsa. Så bilen bara "nuddade" polo.

Där ser man hur lätt en olycka kan inträffa.


Nästa gång är sista gången på valpkursen, så Tisdagen därpå så börjar vi fortsättningskursen. Husse o matte tycker att vi behöver gå den. Medans jag själv tycker att jag är fulllärd! Jag vet precis vad livet går ut på! -att få så mycket godis som möjligt!

Kanske nödvändigt att gå kursen så att jag får lite mer pli på husse o matte.


Imorgon ska vi åka till Kungsör, till husses pappa och jobba i hans blomaffär.

Så då hittar jag säkert några goda blomstjälkar att tugga på!

Ovido - Quiz & Flashcards