Bonzo

Alla inlägg den 4 november 2007

Av Bonzo - 4 november 2007 17:07

Igår var det full fart hela dagen, trodde aldrig jag skulle få komma hem och sova.

Husse o matte drog upp mig tidigt, efter frukost bar det iväg i bilen, vi hamnade i blomsteraffären.

Efter att jag fått hälsat på alla så fick jag ligga och vakta stora kylen med alla snittblommor i utanför arbetsrummet.

Till en början tyckte jag att jag fått tråkigaste arbetsuppgiften, så jag låg och pep o gnällde lite så de inte skulle glömma mig helt. Men husse o hans pappa jobbade i arbetsrummet så de hade jag full koll på hela tiden.

Matte såg jag nästan inget av, hon var tydligen ute i affären och sålde gravdekorationer.

Sen kom en liten taxvalp och hälsade på mig, lustig lite figur det där. Den var så liten så jag puttade in den mellan mina ben. Men sen försökte den ta mitt ben, fast benet var lika stort som valpen själv.

Efter en stund tog Annika, som jag i vanliga fall brukar träffa när vi är hos veterinären med sig lilla "milla" och gick.

Så var man själv med snittblommorna igen då.....

När klockan blev tre så fick jag springa vart jag ville i affären, med mattes oroliga blick efter mig. Hon trodde jag skulle provsmaka lite blomster som jag brukar göra...


Sen fick jag hoppa in i bilen, husse o matte hoppade snart ur igen, de besökte husses farfar o farmors grav.


Sen bar det iväg till bilprovningen.

Dags att besiktiga "kärran". Var en kille som tog våran bil, trodde att husse o matte skulle bli arga eftersom han snodde den, och gasade iväg i all världens fart, men det var tydligen så det skulle gå till.

Efter en stund kom han tillbaka, och bilen fick godkänt!


Blev inkastad i bilen igen, ihop om att nästa gång luckan öppnades skulle vara hemma i garaget!


Jag hade helt fel, vi var i Hälleforsnäs. Husse o matte var till mattes farfars minneslund och la fina blommor och tände ett ljus.

Sedan stannade vi till en snabbis hos mattes pappa o Kikki.


Men sen äntligen fick man komma hem, och resten av kvällen gick i ett lugt tempo. Matte somande i soffan, och husse på golvet brevid mig:)


Idag har vi varit på skogspromenad!

Åkte till ett naturreservat som mattes jobbarkompis Karin tipsat om.

Det var hur kul som helst att springa omkring i skogen, jag blev jätte smutsig, men som tur var så slapp jag badkaret när vi kom hem, räckte med en avtorkning.

Det värsta är när vi är i skogen så ska husse o matte försöka ta kort på mig i olika posér hela tiden. Jag är ju full av bus, och vill bara springa omkring. Några bilder blev det iaf.

På vägen hem så stannade husse o matte o köpte en ny kamera, vet inte om dom fått nog av den gamla. Tror kanske jag ska stå still när de har den nya, vi får se hur det blir.

Matte är ju ganska bekväm av sig så därför ville hon ha en "liten" kamera som inte var så bökig att ha med sig.


När vi nu kommit hem från skogsproenaden insåg jag hur mycket jag måste ha sprungit för jag är helt slut och måste gå och sova en stund..


Ovido - Quiz & Flashcards