Bonzo

Alla inlägg den 11 november 2007

Av Bonzo - 11 november 2007 22:50

Härligt det här vita som ligger på marken, som matte kallar snö. Det finns kvar ännu, att de inte kommit tidigare mycket roligare än det gröna!

Matte har blivit jätte rolig när vi är ute på promenad, om jag springer åt ett håll så flyger matte efter, hon glider lixom fram. Så nu känns det som att hon börjar förstå att det faktisk e jag som bestämmer, och det har jag iuf gjort från första början!

Matte säger att jag är väldigt dominant, vet inte riktigt vad det är, men det är säkert bra!

I Lördags var jag hos husses mamma och Lasse, fast det var bara Lasse och jag hemma. Sen kom matte o hämtade mig efter jobbet.

Likaså idag har jag varit där, fast det blev lite längre stund, för husse o matte skulle åka och äta på restaurang med husses pappa efter jobbet!

Och på vägen hem var det en stor trafikolycka, så det var totalstopp i båda riktningarna, som tur var såg de det i tid och kunde svänga in och ta en grusväg genom skogen, för att sedan komma ut strax efter där olyckan hade inträffat!

Mattes pappa hörde om olyckan på radion så han försäkte ringa matte, men hon hade ju inget ljud på mobilen, men han fick till slut tag på husse!

Var en bil som krachat i mitträcket, och efterföljande bilar hade inte hunnit stanna!

Men till slut kom husse o matte o hämtade mig, jag blev så glad att jag snurrade in mattes ben i kopplet, så hon höll på att ramla ihop. Förstår inte varför hon inte kan hålla koll på sina ben!

Imorse när husse gick upp ur sängen så snodde jag hans plats, det e så mysigt i sängen brevid matte. Men hon vaknade oxå snart till liv och insåg ganska snabbt att det inte var husse som låg och flåsade henne i nacken, hon påstår att jag är mycket lurvigare än hussen, möjligtvis lite kanske då.. Så då började hon gorma på husse för hon fick inte ner mig, för jag gjorde mig så tung som möjligt, så till slut kom husse och lockade ner mig med godis. Men jag fick mysa en stund iaf, och det var det helt klart värt!


Imorgon e matte ledig hela dagen, och husse börjar inte fören fyra, så då kanske vi kan hitta på någe kul!


Till mattes pappa: Hoppas du hade en trevlig farsdag, kan väl inte bli så mycket bättre än att få kolla på bandy i den nya bandyhallen i V-ås, hoppas dommarna skötte sig så du inte behövde skälla allt för mycket på dem efteråt. Hopppas du inte blev alltför orolig när inte matte svarade på sin mobil.


Till Madde: Jag säger ingenting, jag är bara så himla nöjd, så jag ler hela tiden! Får vi hoppas att tågen går som dom ska sen!



Ovido - Quiz & Flashcards