Bonzo

Alla inlägg den 8 november 2007

Av Bonzo - 8 november 2007 21:33

Igår var en konstig dag!

Började med att husse drog ut mig för att kissa vid halv åtta innan han skulle till jobbet!

När vi kom in igen så trodde jag att han lämnade mig själv hemma, så jag gick och la mig och sov.

Blev väck av telefonen vid halv elva. Och till min stora förvåning hörde jag matte ta telefonen och mumla något!

Jag var inte själv, hon hade legat i sängen hela tiden. Vi kan kalla det en riktig sovmorgon!

Men vips vilken fart hon fick!

Ut och kissa med mig, slängde i sig någon macka!

Sen blev det lång promenad i spöregnet! Tror att matte var blötare än mig när vi kom in.

Sen drogs den roliga saken med sladden fram!! matte muttrar något om att jag skräpar ner hemma! Och att det ligger en massa pälstussar! Ska hon säga, hon har ganska mycket längre hår än mig.....

Sen kom husse hem från jobbet, och det blev lunchdags för mig!

Sen började det packas till valpkursen... husse och matte klädde på sig en massa konstiga kläder som skulle tåla regnet...

Men till min stora förvåning var det helt vitt när jag hoppade ur bilen!

Och det bästa utav allt är att man kan äta det!!

Men det fick man inte på kursen, de flesta hundarna hade något konstigt på sig som jag inte sätt förut, matte sa att det kallas täcke! Verkar himlans onödigt tycker jag!

 Vi fick pröva på sök, och spår!

Helena tyckte jag var jätte duktig på att spåra.. så till våren kanske vi får gå en spårkurs!

Sen fick man hoppa in i bilen för då skulle alla hussar och mattar fika tillsammans inomhus, eftersom det var sista gången på valpkursen!

Om jag ska sammanfatta så tycker jag faktisk att husse och matte varit riktigt duktiga och skött sig väl, men känner ändå att de behöver lite mera träning så därför hoppar vi på fortsättningskursen som börjar på Tisdag!


Idag fick vi stiga upp tidigt, husse skulle till tandläkaren.

Sedan åkte vi till kungsör och skulle byta däck på kärran!

I Kingsör fanns det fortfarande snö kvar, så jag passade på att busa lite, matte försökte ta lite kort, men jag ville inte stå stilla trots den nya kameran.

Var jätte kul ända tills matte upptäckte att jag var helt svart om mina tassar!

Det låg en massa sot och aska under snön. Då fick jag inte springa där längre, men det gjorde ju det hela ännu roligare!! OJ vad skoj vi hade!

 Men när vi kom hem blev det badkaret för min del. Jag slapp hel dusch, räckte med tassarna så nu e de vita och fina igen!


Madde vi önskar dig lycka till med din nya fyrbenta stjärna! Men vi tycker faktisk att du kan ge oss en ledtråd....



Ovido - Quiz & Flashcards