Bonzo

Alla inlägg den 9 december 2007

Av Bonzo - 9 december 2007 19:16

Så har helgen gått i en rasande fart igen, husse o matte har jobbat...

Så jag har varit hos husses mamma o Lasse.

I lördags var jag med Ulla i köket hela dagen.. så jag var helt slut när matte hämtade mig när hon slutat jobba...

Så jag somnade strax efter sex sen sov jag nästan hela natten förutom vid nattiskisspromenaden.


Annars har det väl inte hänt så mycket.. Husse är på personalfest ikväll, och imorgon ska han på julbord med jobbet... så matte och jag är lite avundsjuka, vi gillar oxå julbord!

Matte älskar janssons, och jag skulle nog slänga mig över köttbullarna och prinskorvarna...

Matte är lite orolig över julbordet, eftersom hon själv har jobbat inom företaget så vet hon exakt hur det brukar sluta på julbordet.. man kanske skulle kunna säga mycket mat, och alldeles för mycket att dricka! Och då talar vi inte om julmust.

Sist kom ju husse hem utan nyckel.... så vi fick byta hela låskolven... konstigt nog så var det matte som fick ringa till hyresvärden!


På tal om hyresvärd, imorgon innan matte skjutsar hussen till julbordet så ska vi åka och titta på ett radhus som är till salu, får vi se om det faller oss i smaken!


Imorgon är matte ledig hela dagen, så när vi har skjutsat hussen till jobbet vid nio (om han är vaken då, annars har matte lovat att jag får leka med piphamburgaren på mogonkvisten) så ska matte och jag fortsätta vidare till mattes jobbarkompis! Så ska vi gå på promenad med dom eftersom Karin oxå har en hund! Så vi hoppas att det för engångs skulle inte regnar när matte är ledig!


Matte har beslutsångest över det här med utställningarna....

Örebro blir det nog iaf, tveksamt med nyköping. Och jätte ångest över sennenspecialen i Sala i februari!

Matte påstår att jag inte riktigt ser ut som jag ska nu... fulåldern... men vi får se!

Ovido - Quiz & Flashcards