Bonzo

Alla inlägg den 30 december 2007

Av Bonzo - 30 december 2007 18:50


När vi vaknade imorse så smattrade regnet rejält mot fönstret, vi tänkte genast att skogspromenaden skulle bli instäld.

Så jag fick hoppa upp o mysa med husse o matte i sängen istället.

Matte sa att jag fick ligga där, för de skulle byta lakarn under dagen, annars tycker matte att det är lite ofräscht med en massa hundhår o smuts i sängen.


Medans vi låg o myste så slutade det nästan regna, så det fanns hopp igen för skogspromenaden.


Efter frukost så hämtade vi upp putte som oxå ville gå en sväng med oss i skogen!

Det blev en härlig tur, jag fick mig nästan ett helt bad, eftersom jag ramlade ner från "spången" och landade på sidan i vattnet. Sen försökte matte locka med godis så jag skulle fortsätta i vattnet, men jag ville hellre hoppa upp på spången igen, men den var snorhalt. Men till slut kom vi över allihopa.

Vi träffade på 5 andra hundar under promenaden, och jag fick inte leka med en enda.... trist...


Men när vi kom hem så var jag helt slut, och kände för att gå och sova en sväng, men då skulle det tydligen städas, den stora gröna kom fram med slangen, och även skurhinken. Så nu har vi så rent och fint hemma igen.


Efter det så fick jag gå och sova..

Imorgon är det nyårsafton, jag ska vara hos Lasse medans husse o matte jobbar.

Husse var duktig och tog några bilder på mig, matte och Putte!

Ovido - Quiz & Flashcards