Bonzo

Alla inlägg den 5 december 2007

Av Bonzo - 5 december 2007 17:06

Halloj på er!

Kollat in de nya läckra bilderna på mig som är tagna i söndags?

Matte säger att jag är i "fulåldern" nu. Vet inte vad hon menar med det, jag ful? nej skulle inte tro det, jag kommer alltid att vara en välformad, snygg, bernerbjörn.


Men men det är inte så mycket som jag tänker på, verkar mer vara mattes problem.


I lördags var jag en sväng till husses Mamma o Lasse i Mesta. Matte jobbade extra några timmar så husse o jag var där. Sen skulle husse åka o leta present till hans pappa så då fick jag stanna kvar.

Så Ulla o jag skulle ta en promenad, och jag var så där himla jätte busig, så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen, så jag hoppade på ulla mest  hela promenaden.

Husse o matte säger att jag måste skärpa mig när jag e där, för annars kanske de inte vill att jag kommer någe mer.


Sen kom iaf husse o matte o hämtade mig! Så då blev det myskväll med filmer o tacos! för husse o matte, jag fick som vanligt Ris o Kyckling.


I söndags så var vi på promenad, sen på eftermiddagen lastade vi in oss i bilen och när jag blev utsläppt så var vi hos husses pappa o carola eftersom han fyllde år.

Det blev full fart på mig när jag fick syn på pappa Lasse. Sen hände något konstigt, rätt som det var så stod det en hund på golvet! Så vitt jag vet så har de inte köpt någon hund ännu... men det stod en där på golvet på en pläd...

Visste inte riktigt vad jag skulle göra... ville gå fram o hälsa men den verkade lite läskig så jag vågade inte riktigt.

Det konstiga var att alla tvåbenta stod o jätte skrattade! Herregud vad var det som var så himla kul? Jag gjorde mina små försök till att närma mig men jag vågade inte riktigt... så jag hoppade lite fram o tillbaka.

När jag väl vågade mig fram efter några minuter så luktade jag den mellan benen för att se vad det var för sort... Det visade sig att det luktade ingenting, sorten kallas tydligen porslins/prydnads-hund.

Hursomhelst så var den inge skoj för den stod på samma ställe hela tiden, var mycket roligare när hundleksakerna kom fram för de gick ju iaf att busa med.


Igår skulle matte o jag gå på promenad innan hundkursen, för det var teori så jag skulle få stanna hemma själv o sova... Men då träffade vi iaf 3 hundtjejer som jag fick busa med, nu var de iuf inte jätteroliga, den ena tyckte inte om att jag luktade på henne så hon försökte bita mig när jag kom i närheten, den andra var mest rädd, den bara sprang o sprang, och den tredje var mer intresserad utav MIN matte. Men lite bus blev det innan matte bestämde att vi nog skulle gå därifrån, o vet ni vad? Matte behövde inte ens koppla mig för att jag skulle följa med henne, jag försökte smita tillbaka en gång, men bestämde mig för att faktisk följa med matte när hon ropade, och de lönade sig för jag fick godis, o matte var jätte stolt att jag följde henne så fint!


På teorin pratade de tydligen om vargar, och hundensbehov samt ledarskap.


Idag när vi var ute på promenad så hittade jag en jätte god plastpåse, som jag bara var tvungen att smaka på, så jag åt upp en bit... så nu vill matte att jag ska gå ut o bajsa hela tiden. O sen vill hon helst se att den kommer ut "bakvägen"

Av Bonzo - 5 december 2007 17:02

Här kommer lite nya bilder från i söndags! Text kommer lite senare

Ovido - Quiz & Flashcards