Bonzo

Alla inlägg den 10 december 2007

Av Bonzo - 10 december 2007 20:22

Ni kan inte förstå hur mycket matten och jag hunnit med idag...

Började med att jag var jätte trött imorse, ville ha sovmorgon, men klockan 8 gick hussen upp. Matte o jag låg kvar o slöade oss.

Men snart nog så blev det fart på oss oxå, frukost och morgonprommis!


Sen skjutsade vi hussen till jobbet, sen körde matte oss till Tumbo. Där tog vi en promenad med Karin o Hobbe. Jag var rätt busig hela tiden, jag sprang så fort så matte råkade snubbla o ramla:)

Sen fick man ligga i bilen medans Karin och Matte skulle fika och prata lite skit!


Efter några timmar i Tumbo åkte vi mot stan igen, stannade till på djuraffären.

Äntligen har matte insett att jag behöver ett större halsband, så efter ganska lång tid kom hon utfarandes med nytt halsband, jätte smarriga och stora ben, och en julklapp!!


Matte sa att hon funderat på att köpa den här grejen ganska länge... men aldrig slagit till, tror inte hussen varit lika sugen, eftersom den var ganska dyr... Men nu passade hon på..

Ni som inte känner min matte vet inte hur det brukar gå till det här med julklappar och paket!

Min matte vill öppna alla slag paket och julklappar så fort det bara går... hon brukar även tvinga husse att han ska öppna sina presenter innan själva "dagen" även om det är hon själv som köpt dem...

Så.... mycket riktigt när vi kom hem så packade matte upp min julklapp. Det är ett slag aktiverings-spel, det går ut på att matte lägger godis under "klossar" och jag ska skjuta dom till rätt ställe på spelplanen och där går dom att lyfta upp, och då får jag godis!

Vi aktiverade oss en stund, sen packade matte ner julklappen igen... men när hussen kom hem var det dags att visa vad hon köpt, och jag fick visa hur duktiga jag var:)

Känner jag matte rätt så kommer jag att få fler julklappar!

Jag önskar mig en massa stora goda ben, godis och leksaker!


Men iaf, när matte och jag spelat en stund så åkte hon iväg för att sola, tyckte det lät konstigt för så vitt jag kunde se så fanns det ingen sol någonstans, men hon var lite röd när hon kom tillbaka... hon hade även varit på affären och handlat mat.


Så vi satte igång och skalade potatis, det skulle bli janssons, och brottom var det för husse skulle hämtas halv fyra från jobbet. Men vi fixade det,(nästan) in med janssonsarna (observera att det var mer än en) i ugnen slängde oss i bilen, och halvvägs kom matte på att vi glömt grädden.... hussen fick hoppa in i farten vi hade bråttom hem till grädden och janssonsarna!

Men som tur var så gick det bra.. de blev jätte goda sa matten(själv får man inte smaka).


Sen åkte hussen o matten iväg för att köpa julpresent till husses chefer till julbordet, och så kikade dom på radhuset!

Jag fick inte följa med, men matte sa när hon kom hem efter att ha skjutsat hussen till julbordet att radhuset föll dom ganska väl i smaken, lite nya tapeter och ev nya köksluckor så skulle det bli fin fint!

Radhuset ligger i stenby, vilket är jätte näre till mattes jobb!


När matte kom hem så rullade vi köttbullar... ojoj köttfärsen tog aldrig slut, det blev två fulla plåtar, och det bästa av allt var att jag fick äran att provsmaka när de var klara!

Jag älskar verkligen köttbullar!


Måste medge att jag är rätt trött nu, vi ska gå en liten promenad, sen är det TV-kväll, mattes favvo program City Akuten och Prison Break.


Matte har lovat att hon och jag ska leka med piphamburgaren imorgon bitti innan hon åker till jobbet... så att husse vaknar och inte slarvar bort hela dagen bakis i sängen.

Husse och jag ska städa och göra rent i akvariet, sen hämtar vi matte och åker på hundkurs!


Ovido - Quiz & Flashcards