Bonzo

Alla inlägg den 25 december 2007

Av Bonzo - 25 december 2007 10:49

Igår fick jag uppleva det som kallas Julafton!

Tyckte att det var en bra dag, för man fick massor av godis, ben o leksaker.

Men det var en jobbig dag, så när vi väl kom hem igår kväll så slocknade jag direkt.


Vi började dagen med att jag fick ligga med husse o matte i sängen, jag brukar ju igentligen inte få göra det, men eftersom det var julafton tyckte matte faktisk att det var helt ok.

Sen blev det frukost och en promenad med både hussen o matten.


Sen slog husse in dom sista paketen...


Det plingade på dörren, där stod mattes bror Palle och Pippi. De hade med sig ett paket till mig, jag fick lite hjälp av matte att öppna, mest för att jag tror att hon gillar att öppna paket, jag hade faktiskt klarat det själv.... I paketet låg det något som pep förskräckligt. Matte kallar det "tuppen". Han har hur god som helst att bita i.

Jag låg o tuggade o tuggade på tuppen, till slut lyckades jag äntligen ha död på honom, han slutade pipa, men hann är fortfarande himla god att bita i.


Sen gick de till mattes mamma, då fick jag ligga hemma o sova, men matte kom o hämtade mig efter att de hade ätit. Där fick jag oxå paket, Jätte stort tuggben och godis!


Sen packade vi in oss i bilen och åkte till Hälleforsnäs, där skulle vi fira hos mattes kusiner, med mattes pappa, farmor och Annie.

Det var nog det stället som tog musten ur mig..... Jag och kusinernas hund Alice busade mest hela tiden. Jag fick hur många grisöron som helst, eftersom Alice åt så sakta, och mina tog slut så fort:)

Där fick vi ytterligare med paket, ben, leksaker och godis!


Efter några timmar var det dags att packa in oss i bilen igen, då skulle vi till Husses mamma o Lasse i Mesta. Där var oxå Lasses mamma Margit.

Där blev det mat igen, dock inte för mig. Men medans de andra åt så passade jag på att sova lite....

Sen blev de julklapps utdelning igen, där fick vi någon slags ramp till bilen så jag inte behöver hoppa in själv.


 Sen fick man äntligen åka hem, jag var helt färdig efter denna långa dagen.

Matte säger att jag faktisk inte har fått alla julklappar ännu, eftersom dom har två säckar med godis, ben o leksaker.

Det ska jag få någon annan dag, för idag för inte jag äta några grisöron eller så mycket godis.... det blev lite mycket av det goda igår så magen mår lite löst idag...


Matte ska försöka lägga upp lite bilder senare idag!

Ovido - Quiz & Flashcards