Bonzo

Alla inlägg den 28 december 2007

Av Bonzo - 28 december 2007 18:44

Så äntligen var de här jobbiga arbetsdagarna för husse o matte över...

Så nu ska vi vara lediga hela helgen..

Idag har mattes mamma Eva o Chrille vart ute o gått med mig på lunchen eftersom husse o matte jobbat.

De tyckte att jag skötte mig bra, o de var glada att jag inte bajsade för de hade nog fått slagits om vem som skulle plocka upp efter mig! De måste ha glömt hur det var när deras barn var små....


Matte har anmält mig utställningen både i Örebro och den i Sala. Men hon säger att vi måste träna en hel del innan dess, så vi inte behöver skämma ut oss! Jag skämmer ju aldrig ut mig, det ska vara hon isåfall


Sen har datumen för sennenträffarna i vår kommit, husse o matte suckade ledsamt, de jobbar de flesta av gångerna... Så vi kunde bara 2 av 6 gånger.


Imorgon bitti ska vi åka och hämta tulpaner till husses pappas blomsteraffär, och har jag tur så får jag träffa tulpan mannens Berner sennen!

 Husse o matte funderar på hur jag ska få plats i bilen när de ska lasta hela den med tulpaner, men det löser sig nog. Så stor är jag inte ännu, jag är ju inte ens fullvuxen.


Nu är min mage bättre igen, den har hunnit hämta sig från julaftonens alla grisöron... Jag har sagt till husse o matte att jag kan ta att jag blir lite dålig i magen bara jag får många grisöron!


Häromkvällen skulle matte o jag gå ut o kvällskissa, matte tog med sig nyckeln... Men när vi skulle gå in så visade det sig att hon tagit jobbnyckeln, så vi var utelåsta.

Vi gick runt o försökte vissla utanför fönstret så husse skulle höra... men han hörde inte, vet inte om det beror på husses hörsel eller att matte inte kan vissla så bra.

 Matte försökte få mig att skälla, det var så konstigt. Om jag skäller annars så blir hon ju jätte arg, så jag vägrade skälla, det vet jag ju att man inte får. Så vi fick gå o ställa oss utanför dörren och vänta.. efter ett tag kom husse ner med hissen och kunde släppa in oss.


Det har börjat låta så mycket utanför fönstrena, matte säger att det är snorungarna som redan börjat skjuta raketer inför något som kallas nyår! Mig gör det faktisk inte så mycket att de skjuter....


Nehe nu ser det ut som att husse ska försöka baka ut pizzabottnarna, det är nog bäst att matte o jag går och kikar hur det går, för det brukar inte sluta så bra säger matte...


Ovido - Quiz & Flashcards