Bonzo

Alla inlägg den 1 september 2007

Av Bonzo - 1 september 2007 20:05


Var ett tag sedan jag fick tycka till här, det är bara matte som tror att hon får tycka till, jag tycker det är viktigt att jag ger min version av hur det igentligen fungerar här hemma.

Husse o Matte var som sagts tidigare på valpkurs i onsdags, jag trodde vitsen med valpkurs är att man har en valp?! Varför fick jag då stanna hemma? Verkar himla konstigt.. Men på onsdag ska jag få följa med igen och visa hur snygg jag är. Hoppas att pudeln vill busa med mig för jag tycker han verkar himla kul!

Husse har en stor blå sak på fingret, han skriker högt när jag biter honom där, han är lite kännslig, han förstår inte att jag måste undersöka honom för att se så han mår bra, det verkar faktisk vara något med fingret som inte är bra, jag funderar mycket över det där.... Fast med matte verkar allt bra, förutom att hon börjar låta himla konstigt när jag biter henne, idag råkade jag bita sönder hennes mysbyxor, hon blev skit arg och började gorma på mig, så jag skällde faktisk ifrån lite först för jag trodde hon ville busa, men kan lova er att så var inte fallet! Det var faktisk inte meningen att det skulle bli ett hål på knät, jag tyckte att det blev rätt snyggt!

Idag har matte och jag tränat på att matte ska sitta fint på "rutiga" filten, för det är den vi använder på valpkursen. Det gick ju inte så bra att sitta still för henne då, hon kröp omkring på alla fyra efter mig då, jag fick ju skämmas! Alla andra hussar och mattar satt ju nästan helt stilla, fast det var skönt att husse förstod att man skulle sitta eller ligga fint på filten!

Igår var jag tvungen att kräkas fyra gånger på gräsmattan när husse och jag var ute, vet inte riktigt vad det berodde på. Husse och matte tror att jag kan ha tuggat i mig något som inte varit bra! Hur som helst mådde jag bättre efteråt! Har faktisk kommit på att allt som ligger på marken inte smakar gott, det finns små korta vita pinnar med brun/orange/beige färg längst ut, och med aska i andra änden, dom smakar faktisk inte alls gått, de smakar rök! Usch dom låter jag faktisk vara nu för tiden, men jag hittar alltid något att tugga på när vi är ute på tur.

På kvällarna när vi tar godnattpromenad så träffar jag ofta min nya kompis! Kotte heter han, matte har aldrig låtit mig hälsa på honom fast jag hemsk gärna velat, men så en kväll kom vi runt hörnet och där låg han, fast han var inte så mysig, han stack mig!!!! så jag flög två meter bakåt och hamnade nästan i mattes knä... sen dess tittar matte väldigt noga runt hörnen innan jag får gå. Jag har inte hälsat någon mer gång bara fått tittat på avstånd jag tycker han luktar så himla gott så det är därför jag vill fram det gjorde inte så mycket att det stacks, tror inte han gör så nästa gång!

Ovido - Quiz & Flashcards