Bonzo

Alla inlägg den 6 september 2007

Av Bonzo - 6 september 2007 22:40

Så har jag gått och fyllt 17 veckor, och vad fick man för det då? Jo, man hamnade på vågen, blev lämnad ensam hemma några timmar, öronrengöring, och så har man tappat en tand!

Jag trodde vi skulle fira med köttbullar, men så blev det alltså inte.

Imorse innan matte skulle åka till jobbet var det dags för äckel päckel rengöring av örat. Matte var nästan lika sträng som Veterinären Erik, så jag skötte mig faktisk ganska bra, men jag tycker fortfarande att det är väldigt obehagligt att det sprutas in något i mitt öra, jag blir alldeles kladdig! Sen tog husse fram vågen, den stannade inte fören på 18,8Kg i dag. Nu börjar matte förstå varför hon knappt orkar bära mig längre!

Så har jag tappat min första tand! Matte har sagt att om man lägger den i ett glas med vatten på kvällen så finns där en överaskning på morgonen, men tyvär har vi inte hittat tanden så vi kunde inte lägga den i något glas, men jag har en tand till som sitter löst, så jag hoppas på den!


Igår var vi på valpkurs, jag skötte mig exemplarisk!

Jag satt nästan helt stilla hela tiden, såg snygg och stilig ut precis som en bernerbjörn ska göra... Och övningarna var jag kung på! Först var det kontakt övning! Herregud det är så lätt jag behöver bara titta på matte så får jag godis!

Sedan skulle vi träna följsamhet, matte smet hela tiden åt ett annat håll så jag var tvungen att hålla koll på henne, för följde man efter fick man godis!

Jag gör ju ALLT för godis!

Sedan lekte vi något som kallades "godistuvan" det var en jätte konstig lek för matte hittade godis på marken hela tiden och låg och ålade på alla fyra och lät himla konstigt. Husse stod och skrattade! Men men man fick ju godis så då är jag på.. Sen tränade vi inkallning man får godis när matte ropar "bonzo kom", om man kommer såklart! Så tränade vi "tassen" så nu lyfter jag tassen så fort jag ser en godis!

Ovido - Quiz & Flashcards