Bonzo

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Bonzo - 12 september 2007 22:06


Så har man varit på trav för första gången i sitt liv..

Har nog aldrig sett så mycket folk på samma ställe tidigare. Sen var det några jätte stora saker som sprang runt runt, och fort sprang dom, hästar verkar det kallas!

Allra snabbats sprang mattes farbrors häst, så han vann och det blev ett himla skrikande på folk runt omkring! Husse o Matte blev oxå glada för dom hade satsat pengar på honom!

Var massor av folk som tyckte jag var gullig!! fast jag föredrar ju stilig bernerbjörn!!

Igår på dagen så hade matte o jag städ dag, fast först tog vi en riktig sovmorgon, vi skjutsade husse till jobbet vid nio, sen somnade jag brevid soffan så matte slumrade till oxå, vi vaknade inte fören posten kom några timmar senare. Men då blev det full fart på matte, den stora gröna dammsugaren kom fram, jag la mig på sladden så matte inte kunde dra runt på den! Efter det kom moppen fram den är himla kul, men då stängde matte ut mig på balkongen tillsammans med ett smarrigt ben.

Sen gjorde vi rent hos fiskarna oxå. Sen slutade husse jobba så då åkte vi till travet. Matte säger att det var bra träning för mig att vara där, för vi ska åka tillbaka dit i slutet av oktober för då ska jag "ställas ut". Undra vad det är för något, hon kanske menar att jag ska springa efter hästarna.. jag vet inte, vi får se...

Idag var både husse o matte lediga, vi har varit och köpt foder till mig, verkar som om det blev kyckling o ris igen.. jag gillar ju det så det är väl dumt att klaga. Sen köpte dom levergodis till mig!!! Det var verkligen jätte gott, och man behöver bara titta på dom så får man godis, jag skulle kunna titta på vem som helst om jag fick godis! Sen när matte säger att jag ska sitta då vinkar jag med tassen, för det lärde vi oss på valpkursen förra veckan så det gör jag jämt nu:)

Sen åkte dom andra iväg på valpkurs, det var teori så jag fick stanna hemma, så då passade jag på att vila lite! Husse har tagit lite nya kort på mig idag när vi var och busade på fotbollsplanerna! Så att ni alla kan se hur en riktigt stilig Bernerbjörn ska se ut!

Ovido - Quiz & Flashcards