Bonzo

Alla inlägg den 5 september 2007

Av Bonzo - 5 september 2007 12:37


Idag har jag varit hos veterinären igen. Det var jätte många roliga hundar där, och jag var inte den enda Bernerbjörnen, fast den andra var STOR. Fast jag var förstås stiligast!

Sen var det en hund som inte hade någon svans, den var lite konstig, jag frågade vart hon hade svansen, då blev hon arg och skällde ut mig, en ettrig liten sak! Jag undrade ju bara...

Sen fick matte och jag gå in i ett rum helt själva, då gnällde jag lite, ville helre vara hos de andra, snart nog kom veterinären! Trevlig karl den där Erik. Matte hade jämt göra att lyfta upp mig på bordet, sen fick jag en spruta, min andra mot rabies. Sprutor tycker jag inte är någe farliga alls, blev värre när matte bad han titta i mitt öra!!! Alla håller på med mitt öra, kan dom inte bara låta bli, jag är faktisk lite känslig där! Jag bråkade lite först.. matte blev alldeles svettig när hon försökte hålla i mig! Men den där Erik tröttnade på mig efter en kort stund, så han sa åt mig på skarpen, har faktisk respekt för honom så då satt jag helt still! Matte såg ut som om hon skulle tappa hakan att jag plötsligt satt så fint. När husse och matte brukar göra rent mitt öra här hemma så brukar vi få hålla på en stund, hoppas inte matte lärde sig nu hur hon ska få mig att sitta still! Jag kanske helt enkelt ska sitta still nästa gång, annars kanske Erik kommer... Hmm jag får se hur det blir! Hur som helst så har jag en vaxpropp i örat!!! Jag förstod väl att det var någonting med det där örat... för när husse o matte skäller på mig ibland, då plötsligt hör jag inte vad dom säger, så det måste bero på vaxproppen!!! Matte fick ett äckel päckel medel som hon ska spruta i mitt öra, en gång om dagen i åtta dagar, då ska förhoppningsvis proppen lösas upp, annars måste jag sövas så Erik kan plocka ut den! Tycker det verkar himla dumt att proppen har hamnat just i mitt öra!! Nu måste jag vila en stund, för om några timmar ska vi på valpkurs, och den här gången ska man tydligen iaf få följa med!

Ovido - Quiz & Flashcards