Bonzo

Alla inlägg den 10 september 2007

Av Bonzo - 10 september 2007 21:29


Då har det gått en hel helg igen då... det har varit full fart hela helgen! Kan börja tala om att jag tappat sammanlagt 4 tänder nu.. matte letar som en tok på golvet för att hitta någon men hon har nog inte hittat någon än... eftersom hon fortfarande ligger på golvet och ålar...

I lördags morse kom mattes mamma Eva, sen åkte vi allihoppa till Husses pappas blomsteraffär för att införskaffa lite nya blommor till balkongen... Sedan drog husse, matte och jag vidare till Örebro, till Dormys(golfbutik). Jag fick tråkigt nog ligga kvar i bilen, matte sa att man inte fick ha med sig hundar där inne! Men hallå hon har inte förstått det här.. jag är ingen hund, jag är en stilig bernerbjörn, det är faktisk en ganska stor skillnad eller hur? Hur som helst så fick jag ligga kvar i bilen. Först sprang dom in till djuraffären för att köpa foder till mig, Ris & Kyckling äter jag varje dag!! Men fodret var slut så det blev inget...

Länge var dom borta... började fundera om dom gått vilse där inne... jag hörde allt att de sa innan dom gick in att senast klockan 2 skulle vi åka från Örebro eftersom vi var tvungna vara hemma klockan 3!

Rätt som det var kom matte utspringande från affären, det spöregnade så hon blev dyngsur. Hon ville kolla så att jag inte var rädd eftersom det börjat åska och blixtra! Men det var jag så klart inte...

Sen kom både husse o matte ut från affären jag trodde minsann dom köpt hela butiken, så mycket som dom släpade på!!!! Som tur var fick jag iaf plats i bilen hem! Dom hade köpt varsit nytt golfset med klubbor! Kan lova att det blev dyrt, är väl därför dom inte köpt något nytt foder till mig ännu!

Hur som helst så sprack tidschemat som vanligt! Min husse o matte är sk. tidsoptimister!

Vi kom försent till Hälleforsnäs där vi skulle fira Kikkis 50-årsdag!

Men trevligt var det, hörde att det var god mat, själv fick man som vanligt kyckling o ris!

I söndags var jag i Mesta hos husses mamma o Lasse! För Husse o matte spelade golf! Tror att husse måste lämna tillbaka sina klubbor för det gick inge vidare för honom. Ska passa på att gratulera Danne till segern!

Imorgon kan förhoppningsvis matte ta lite nya bilder på mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards