Bonzo

Alla inlägg den 26 september 2007

Av Bonzo - 26 september 2007 20:27


Idag har matte jag och Putte gått på stan medans husse klippte sig.. det var första gången jag fick se "stan" här i Eskilstuna. Det var jätte mycket folk överallt och grävmaskiner, dock inte så många andra hundar.. Matte sa att vi var tvugna att gå på stan flera gånger så jag fick vänja mig att uppföra mig bland folk... jag tyckte det gick rätt bra, men behöver hon träna mer så får jag väl ställa upp!

Så var det dags för valpkurs igen.. jag hade som vanligt lite svårt att ligga still hela tiden.. finns så mycket roligare saker att göra där.. men övningarna är jag som vanligt kung på! Husse o Matte och Helena är lite imponerade av mig eftersom jag lär mig alla nya övningar så fort. Idag var det ytterligare en kontaktövning, så tränade vi på "ligg", "stanna" vid gående", och "snurra runt", och så fortsatte vi träna på inkallning, vilket bonzo var jätte duktig på även fast det sprang hunder lite överallt som smitit!

Så måste jag åka till veterinären igen, den där dumma vaxproppen i mitt öra är fortfarande kvar, vi fick inte bort det med äckel peckel medlet. Så nu måste dom söva mig och plocka ut den.


Ovido - Quiz & Flashcards