Bonzo

Alla inlägg den 19 september 2007

Av Bonzo - 19 september 2007 21:05

Halloj på er igen!

Idag har jag varit på valpkurs igen.. jag är själv ganska nöjd med mig själv, husse o matte lite mindre nöjda kanske. De tyckte inte att jag satt still tillräckligt bra idag.. inge kul att bara ligga där o glo så jag bet i filten, kröp i gräset, la mig på rygg och sprattlade, trodde vi skulle träna på rulla runt men så var tydligen inte fallet! Sen när matte fick nog och skulle göra "ryggsäcken" på mig då började jag sprattla och bitas.. så matte skämdes lite över mig, men jag lyckades smitta av mitt beteende på de andra valparna oxå så jag tyckte det blev himla skoj!

Annars var husse o matte och Helena nöjda med övningarna! Vi tränade ytterligare lite kontaktövningar, vilket är busenkelt för jag behöver bara titta på matte så får jag godis. Sen tränade vi inkallning då fick vi låna en lina av helena som jag tyckte var himla skoj att bita i men jag kom som ett spjut när matte ropade "Bonzo Kom".

Så tränade vi lite på sitt, och det kan jag ju oxå himla bra redan. Det som matte var lite missnöjd med var "gå fint i koppel", var en himla konstig övning, det fanns en tallrik med mat så var man tvungen att gå sakta fram till den, det är inte så himla lätt när man är så glupsk som jag!

Sen var det en snubbe där som tog kort på oss till ett repotage i en tidning, som tur var hade husse o matte duschat mig på förmiddagen så jag var kanon snygg! Sen fick vi visa våran hemläxa, en kontaktövning och "tassen" vilket funkade fin fint.

Men det roligaste av allt var när jag fick busa med Polo innan kursen, han ser så rolig och busig ut!!

Så har vi varit i djuraffären idag och provat ut en reflex som jag kan ha runt halsen, så alla ser mig i mörkret. Så fick jag en ny leksak som kallas "Kong" den la matte godis i så jag fick försöka skaka på den så dom trillade ut!

Ovido - Quiz & Flashcards