Bonzo

Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Slitit mig lös...

Av Bonzo - 22 juni 2008 20:56

Då är min första midsommar avklarad med husse o matte...

Matte o jag var ju lediga på dagen, så vi satsade på sovmorgon, mys o långpromenad... oh ja... den gröna med slangen var framme en vända oxå...


Jag fick vara med på midsommar festen några timmar, jag skötte mig ganska fint! Lugn o sansad när vi kom trots allt folk, alla tyckte jag var sååå lydig o väluppfostrad... mmmm sa matten stolt!!! Hon tänkte "hoppas det här håller i sig".

Gissa om hon hade rätt???

NOPE!!!! märkte att här var man tvungen att hitta på bus själv för att det skulle bli skoj!! Först hittade jag en "hundträhantel", Matte såg den oxå, och uppmuntrade mig att ta den i munnen, gärna det!! Matte tittade stolt på mig och försökte få de andra att förstå att jag var jätte duktig när jag tog den i munnen!!!

Matte vände ryggen till o satte sig vid bordet, då upptäckte jag att man faktiskt kunde gnaga på den... matte flög upp ur stolen och började gorma på mig, hon sa att jag inte fick äta upp Vovvens "hantel".


Jag blängde lite surt på henne och gick o kissade istället... jag gick så fint lös där på bakgården... allt var lungt o fint... hittade en sk sandlåda:) O i den fanns massa roliga leksaker till mig!!! Plast spadar, krattor osv...

Matte var snabb o såg vad som var påväg att inträffa... tråkigt..

Men när hon inte såg så smet jag dit igen o hämtade en gul kratta!!

Då blev det riktig lek kan jag lova... jag med krattan först o på släptåg matte.. "du får inte bita sönder barnens leksaker", hon kunde väl tänkt på att ta med mina leksaker så jag inte behövde låna barnens då...


När de tvåbenta börjat få i sig aningen för mycket alkhol valde matte att gå hem o lämna mig, en ettåring mår inte bra av att se sånt där.... hmmppp... taskigt!!


Men hussen o matten kom hem efter en timme, så det var ok.


Igår slöade matte o jag igen, och idag fick jag slöa själv för matte jobbade.


Husse skulle ut o springa när de slutade jobbet, så de bestämde sig för att vi alla tre skulle ta bilen till motionspåret. Husse skulle springa medans matte o jag skulle gå runt spåret, så var tanken att husse skulle springa ett extra varv o gå med oss sista biten...

Men jag förstod inte riktigt, jag trodde vi skulle leka "leta husse leken".

Husse satte in "snäckorna" i öronen och började springa... kan lova att jag inte gick fot brevid matte... när jag inte såg han längre så fick jag för mig att springa efter... Jag först... o matte fladdrade i andra änden av kopplet... till slut fick hon släppa... o gissa om husse blev förvånad när jag kutade upp brevid honom...

Matte kom ikapp, hon var allt annat än glad....

Vi gjorde ett nytt försök... husse sprang iväg... när jag inte såg han längre, satte jag fart efter... o matte fladdrade lite i andra änden av kopplet innan hon släppte... jag kom ikapp husse igen trots hans försprång...:) O matte kom springandes efter.... första gången jag ser henne springa tror jag... hon var inte glad denna gång heller... snacka om dålig förlorare, bara för att hon kom sist.

Blev ett ytterligare försök, men eftersom husse fick ont i knät så kunde han inte springa före oss... så det var slut på leta efter husse leken...


Matte sa att det var första gången som hon verkligen känt att jag var såååå stark...

Matte tjatar ju om att jag behöver biffa på mig... jag undrar vem det är som behöver biffa på sig, jag väger ju faktiskt mer än henne nu!


Påtal om biffa på sig så har jag fått testat ytterligare ett nytt foder, och nu äter jag som jag ska igen, husse o matte är överlyckliga!!!


Imorgon e matte i jag lediga, vi ska spendera dagen med mys, promenader o packning!!

Matte ska packa inför Italien-resan på torsdag och jag ska packa för vistelsen hos husses pappa!!

 
 
Cizzi

Cizzi

22 juni 2008 23:25

Hei! Ser ut som du har det bra, og så fin du er på det nye bildet! Jeg har vært på utstilling igjen, og det gikk riktig så bra! Nå er hjemmesiden vår oppe igjen.
Midtsommer-hilsen fra søster Cizzi i Norge!

http://www.caspario.com

 
Leo

Leo

23 juni 2008 08:01

Hmmm, typiskt när det lilla roliga börjar då får man gå hem pga att man är för ung. Vet precis vad du menar. Jag har dessutom samma problem med min Matte, hon slänger som en snorloska längst bak i kopplet när jag sätter fart. Tror jag behöver träna upp hennes flås och armstyrka så hon kan hänga med i mitt tempo.
Voff på dig
Leo

http://www.bernerboys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards