Bonzo

Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Bonzo - 9 februari 2008 21:26

Då var det ledig helg igen för husse o matte o mig!

I fredags så var matte borta hela kvällen, var ute o roade sig med sina arbetskamrater.

Men Putte o Husse va hemma, jag hade lite svårt att slå mig till ro innan matte kom hem, så jag gnagde lite på mina ben! Alltså mina egna ben... när matte kom hem o fick syn på de blev hon lite smått hysterisk, eftersom jag gnagit bort lite päls... det kan väl inte göra så mycket? Jag har ju ändå så mycket päls!

Matte sa att det var tur att det inte var någon utställning pågång!


Hmmm, just de...

När husse o matte jobbade i fredags så hade jag lite tråkigt...

Matte kom hem på lunchen för att rasta mig, jag blev så klart överlycklig, blir jag alltid när jag ser min matte!

Matte var mysig o go.... ända tills hon klev in i köket... hon tittade på golvet... hon tittade på mig... o frågade vad som hänt?

Jag skämdes.... försökte göra mig så liten att jag inte skulle synas... min madrass hade gått sönder... det låg tusenbitar skummgummi på golvet, försökte förklara för matten att det faktisk inte var jag... var en annan hund som kommit in medans hon var borta o käkat upp den...

matte trodde inte på mig.... hon blev faktisk lite arg.... o jag skämdes så.. min fina madrass..... men jag visade matte att jag kunde ligga på den lilla bit som var kvar...

Förlåt matte det var inte meningen att den skulle gå sönder.... ville bara smaka på den...


När husse o matte kom hem från jobben på eftermiddagen så hade matte varit o köpit en ny, jag har lovat att jag inte ska bita sönder den...

Matte sa att det var tur att det var den madrassen jag bitit sönder o inte den nya, för den var mycket dyrare!


Idag har vi varit i skogen, träffade en schäfer som nästan anföll mig, o hennes husse bad inte ens om ursäkt.


Imorgon blir det sennenträff, då får jag busa med alla roliga bernerbjörnar!

Ska bli roligt, husse har lovat att försöka komma ihåg att ta med kameran oxå!



Ovido - Quiz & Flashcards