Bonzo

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Bonzo - 20 februari 2008 22:06

I måndags var en skit tråkig dag ska ni veta...

Husse o matte sa på morgonen att de var lediga, vilket i allra högsta grad innebär att de kan vara hemmifrån max någon timme.

Skönt tänkte jag, gillar ju min husse o matte o vill ju vara med dom hela tiden.

Jag blev iaf lämnad, sedan kom de hem, blev lunch o kiss promenad. Men vad hände sen?

Blev lämnad igen... taskigt... de skulle ju vara lediga..

Efter några timmar kom matte hem, hon sa att husse var på akuten, hade tryck över bröstet.

Matte började packa för hon skulle ju på kurs dagenefter, sen blev det promenad...

Blev lämnad igen.. matte kom hem efter ytterligare några timmar, promenad sedan hoppade matte i duschen, sen åkte hon igen..

Till slut kom hon hem, o hade hussen på släptåg, men då var ju klockan över tolv på natten.

Tur att inte hussen behövde ligga kvar på sjukhuset, för matte skulle ju åka på utbildning till Borås klockan sex morgonen efter. Vad hade hänt med mig då? Hade ju vägrat varit själv någon längre tid igen, bara så att dom vet!


Eftersom jag sovit hela dagen när jag var själv, så var ju jag hur pigg som helst, husse mådde ju inte så jätte bra så han ville inte busa, matten var sur,stressad o trött så hon ville inte heller busa.. SKIT TRÅKIGT!


Sen på morgonen vaknade jag av att matte klev upp klockan fem!!!! Det brukar aldrig hända... oj vad trött hon var, jag med men var tvungen att gå upp o kika vad hon höll på med igentligen...


Sen försvann hon med väskan... husse åkte till sjukhuset lite senare på dagen för att ta göra en ny röngten.. Men de hittade inget fel på honom, så han skulle ta det lungt några dagar, så husse o jag ska vara hemma några dagar nu, men husse börjar känna sig mycket bättre!


Vart tog då matte vägen?

Hon hade fortfarande inte dykt upp när husse o jag gick o la oss.. jag lyckades somna utan henne. På morgonen var hon fortfarande borta!! Har hon övergett mig o husse? Men husse verkade lugn... så gick hela dagen idag. Till slut stod hon där!!!!! JIPPI!!! Min älskade matte!!!! Vi blev nog lika glada av att se varandra igen!!

Men hon såg lika trött ut som hon gjorde igårmorse när hon åkte....

Matte sa att det var jobbigt att vara på utbildning, särskilt när man måste åka så tidigt på morgonen, o kommit i säng så sent på kvällen!


Så inatt kommer vi alla tre sova gott tror jag!

Tyvärr jobbar matte hela dagen imorgon, så husse o jag får roa oss själva!

Ovido - Quiz & Flashcards