Bonzo

Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Bonzo - 17 februari 2008 22:38

Så var snart den här helgen slut...

Har varit hemma med husse på dagen, o matte på kvällen. Tycker det kan vara ganska skönt när de delar upp det, lättare att hålla ordning på en av dom bara...


När matte kom hem från jobbet idag blev det promenad. Allt började bra, sen fick matte för sig att vi skulle "TRÄNA" hon hittade en bra plätt som var lite upplyst..

Hon måste ha glömt att jag har tagit studenten, och är ju därmed full-lärd.

Men ja ja, kan väl ställa upp om hon tycker hon behöver tränas.. satt fint, gick fot, ligg kvar.

Plötsligt fick matte syn på något, så kopplet åkte på... det var en hund som kom! JIPPI!!! Nu blir det bus... det verkade som om både hunden o hans/hennes husse var leksugna, kunde ju bli hur kul som helst!

Men så har man världens tråkigaste matte, hon fortsatte med sitt o ligg.. men hunden kom närmare o närmare, matte började muttra...

till slut var de framme, BUS tänkte jag, den andra hunden och hans/hennes husse, men tydligen inte min matte! Hon blev nästan sur.. Hussen sa något i stil med att det var så bra att hundarna fick leka med varandra, "aktiverar de sig själva". Trodde han ja! Matte svarade att vi höll på att träna, och att jag aktiverades på det sättet, så drog hon i väg mig i kopplet!

Jag, hunden och hussen blev lika förvånade allihopa!


Matte muttrade något om slöfock, o att man faktisk kan fråga innan man kommer fram o stör i träningen för att hundarna ska få aktiveras!

Matte surade ett tag, vilket resulterade i att jag inte fick nosa något alls, fick bara gå fint brevid henne, men efter ett tag blev hon glad igen o vi hade en trevlig promenad, dock utan hundbus!


När vi kom hem borstade matte mig så fin, och så klippte vi klossingarna!


Imorgon är husse o matte lediga, så har man tur kanske det blir en härlig skogspromenad!


På tisdag åker matte på utbildning i jobbet, hon kommer inte hem förens dagen efter, så jag måste sova utan henne!

Men husse är ju hemma så jag klarar mig, då kanske man kan passa på att låna mattes säng under natten:)

Ovido - Quiz & Flashcards