Bonzo

Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Bonzo - 13 februari 2008 14:46

Då har vi varit i skogen, vädret är verkligen underbart!

Både matte o jag får lite vårkänslor.

Matte tyckte hon var duktig som tog med sig kameran, nu var det bara så att jag hade ingen lust att stå modell, så så fort matte tog fram kameran la jag mig ner, eller sprang därifrån.

O när matte suckat klart o gav upp kameran, då stod jag så fint så fint!


Matte tänker tydligen lägga in en bild på mig när jag tog studenten.... med student mössa o allt, tycker de e lite pinit, men min matte kan vara ganska pinig...

Ska kolla med husse om inte vi kan ge igen någon gång...

Av Bonzo - 13 februari 2008 12:24

Jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, fy fan va jag e bra!!


Ja då var det klart, hundkursen alltså!

Det är igentligen avslutning nästa vecka, men då kan vi inte vara med, för matten är på utbildning inom jobbet i Borås!


Som det ser ut nu så säger hussen o matten att det inte blir någon mer kurs för tillfället!

Eventuellt blir det blodspår i senare i vår eller i höst!


Matte o jag håller på o tvättar, så passar jag på att ligga på balkongen o käka ben i det helt underbara vädret!

När tvätten är klar ska matte o jag ta en riktig skogspromenad!


Imorgon ska vi åka till veterinären, fast matte sa att vi inte skulle åka dit förens jag fyllde ett år.

Jag har nämligen börjat gnaga av pälsen på frambenen, o husse o matte vet inte vad det kan bero på, troligtvis var det inte analsäckarna som var problemet eftersom matte varit där och petat, men det kom inget!


Lika bra att Erik får titta på mig säger matte, tyvärr innebar det att jag inte fick följa med på hundkursen i går, men jag kunde ta studenten här hemma så vem bryr sig igentligen?

Det tråkiga var att jag skulle fått busa med Sannas Bernertjejer, men det får vänta tills nästa vecka, ifall det skulle vara skabb eller ohyra av något slag...


Nej nu kallar tvätten!

Ovido - Quiz & Flashcards