Bonzo

Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Bonzo - 14 februari 2008 20:22

Imorse blev det frukost med husse o morgon kiss.

Husse skulle till jobbet, så jag fick gå in o lägga mig igen, husse sa att jag inte fick väcka matte för hon behövde få en sovmorgon för en gångs skull. Har ju inte blivit så många sedan jag flyttade in här!

väluppfostrad som jag är gick jag snällt o la mig, väckte inte matte förens jag såg att hon började vrida på sig i sängen!


Legat på balkongen o käkat ben på förmiddagen.

Promenad med matte efter lunch, var på fotbollsplanerna så jag fick springa lös, härligt!

Men matte skrek ordentligt åt mig när jag skulle ut på åkern för att jaga fåglar, tittade på henne, tittade på fåglarna, insåg att det hade varit roligare att jag fåglar, men jag jagade matte istället, funkade det oxå!


Sen kom husse hem, o det bar av till veterinären i Arboga!

Nu var det bara det att jag fick sitta kvar i bilen medans husse o matte gick in! Jag ville ju oxå in, jag gillar verkligen det där stället!

Som tur var kom matte o hämtade mig efter en stund, jag drog allt vad jag hade mot dörren, matte flög som en vante!

Väl inne så fick jag hälsa på min favorit sköterska! Jippi va kul det är hos veterinären.

Fick vänta en liten stund på Erik. Han pratade en del med husse o matte, o de berättade om mina framben....


Fick ta plats på "bordet", Erik kollade igenom mig, kliade mig över hela kroppen! Riktigt skönt!

Så vad var det för fel på mig?

Erik kunde inte vara helt säker... kunde vara skabb!

Men han tyckte det var onödigt att ta prov på det, för det skulle ändå visa negativt mot skabb, eftersom det gått för kort tid.

Så alternativen var följande:

Komma tillbaka efter 14 dagar o ta prov.

Eller behandla direkt mot skabb!

O vi valde att behandla mot skabb för säkerhetskull.


Erik förklarade att skabb inte är något farligt, o risken för att smitta/smittas av andra hundar är minimal, så jag har troligvis fått det när vi varit i skogen. Jag har väl strykt mig någonstans där det gått en räv som burit på skabb.


Matte påstår att jag fick en spruta av Erik, jag varken såg eller kände den. Så om tio dagar ska husse o matte kleta ut något klet på min nacke!


Påvägen hem stannade vi i husses pappas blomsteraffär. Jag hjälpte till att städa arbetsrummet på blomstjälkar! Det är jag himla duktig på!


Imorgon ska matte jobba igen, men husse börjar sent så jag slipper vara själv så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards