Bonzo

Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Bonzo - 7 maj 2008 21:24

Natten har varit som vanligt... de klagar på snarkandet.. husse säger att jag ska få sova ENSAM i köket inatt, får väl se hur de blir.

Matte hade öronproppar så hon har sovit så gott, medans husse fick ont i öronen av öronpropparna. Vad är värst? Lite ont i öronen, eller inte få sova? Jag tycker han ska proppa öronen fulla så att han inte väcker mig flera gånger om natten.


Matte o jag har ju varit lediga idag, kul tänkte jag! Men matte tänkte mer tvätta fönster, och få ordning på balkongen!

Så hon har dammsugit (det är tydligen jag anledningen till), bytt sängkläder ( så nu får jag nog inte mysa i sängen på några dagar), tvättat fönster( det är väl ändå inte mitt fel att de e smutsiga?), tvättat ( ok, någon handuk kanske var min) dammsugit balkongen (oskyldig) ställt iordning balkongmöblerna ( de står nu på mitt favvoställe, typiskt).


Så ni kan ju gissa hur kul jag har haft idag?? Ok, vi har varit på promenader oxå...

Det enda som jag tyckte hon gjort riktigt bra idag var nog när hon åkte o köpte hundmat till mig!!


 ÄNTLIGEN, har husse o matte förstått att jag tröttnat på min mat eftersom jag ätit samma mat i snart ett år... är väl inte så konstigt att jag mer el mindre matvägrat! Vill ju faktiskt ha lite variation!!

Matte var ju så nyfiken när hon kom hem med säcken, ifall den skulle passa mina smaklökar, så hon hällde upp en ordentlig portion direkt!

O nu kände de igen mig igen, Bonzo MATVRAK!!!

De hade köpt foder i min smak!! MUMs.


Imorgon ska vi till Hälleforsnäs o träffa mattes halva släkt, vi ska fira min o mattes födelsedag lite i förskott, eftersom husse o matte jobbar på Lördag när vi fyller!

Förhoppningsvis kanske jag får busa lite med kusinernas hund Alize.


Matte säger att jag har en uppgift, jag måste börja odla ordentligt med päls, för om några veckor är det dags för Rasspecialen i Karlskoga o då e det inge bra att vara pälslös...


Nehe nu ska matte o jag hålla alla våra tassar o tummar för att Djurgården vinner över Hammarby ikväll, så att husse är glad när han kommer hem från matchen!!

Ovido - Quiz & Flashcards