Bonzo

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Bonzo - 18 maj 2008 20:21

Usch vilket trist väder det har varit de senaste dagarna... regn regn o åter regn, kallt har det oxå varit tycker matte.

Nu äntligen visar sig nästan solen, men det är sådags när klockan är halv nio o söndag kväll.

Man kan helt enkelt säga att helgen har regnat bort.


I fredags var tvåbentingarna ute o käkade på restaurang, med husses kompisar. Mätta o belåtna kom de hem till mig nästan allihopa. Tappade bara bort en på vägen hem.

Himlans kul med folk, o jag skötte mig fint.

Det blev ganska sent eftersom de tittade på hockeyn, så det blev sov morgon i Lördags...


Efter det blev det frukost o promenad, sen kom mattes mamma o chrille, o husses mamma o Lasse, för att fira min o mattes födelsedag i efterskott.

Tvåbentingarna åt paj o till kaffet tårta, luktade himla gott....


Sen blev det fart på allesammans, vi skulle tydligen o kolla på ett hus i Borsökna.

Verkade som att det var ett ganska bra hus, jag fick spana in tomten lite.. men eftersom jag inte kunde sköta mig riktigt så blev matte vansinnig o drog med mig därifrån.

Det är en visning till på tisdag, så vi får se hur det blir. Fördelen är att det är ingen som lagt bud ännu....


Idag har det varit rätt lungt, matte o jag var ute på promenad imorse... matte muttrade om att det var svinkallt. Jag tyckte det var ganska behagligt.


Husse o matte har gjort rent hos fiskarna, försökte hjälpa till. Men min hjälp var inte önskvärd... så jag låg o tittade på istället.


Blev en promenad på eftermiddagen oxå, matte försökte träna lite inför Karlskoga,gick väl sådär enligt henne.

När vi skulle gå hemåt så skulle vi "gena" över ett dike, både jag o matte klarade diket, men vet inte hur matte bar sig åt efteråt för rätt som det var slog hon upp huvudet i ett stålstaket med vassa kanter, hon fick riktigt ont, satt o gömde huvudet i händerna medans husse o jag stod brevid o funderade på vad hon pysslade med.

Blev faktiskt två sår i huvudet, dock inte så stora som matte kanske försöker få det att låta som, fast lite ont i huvudet det tror jag faktiskt att hon har.


Nu ska vi äta rabarberpaj, jag antar att jag oxå ska få smaka iaf!!




Ovido - Quiz & Flashcards