Bonzo

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Bonzo - 14 maj 2008 22:47

Jaha så var firandet över... nu är man tydligen "stor" kille, o måste sköta sig extra fint. Tråkigt tycker jag, jag gillade ju att göra lite som jag kände för...

Hur som helst så firade jag med en massa gott på födelsedagen, godis märgben o så fick jag smaka husses o mattes kött från grillen, MUMS!!

Fylla år skulle man göra oftare..


I måndags var ju både hussen o matten lediga, mysdag tänkte jag... men inte de tvåbenta!

Husse for upp ur sängen tidigt, fast matte kvällen innan försökt banka in i mig att vi skulle ta soooovmorgon.

Visade sig att han skulle iväg till Kiropraktorn med ryggen, matte o jag låg kvar o myste i sängen... ohhhh jaaaaa, jag försökte hoppa upp i sängen o sno husses plats trots att jag fyllt 1 år!!!


Matte o jag traskade ut på en promenad så småningom, skönt det var inte så varmt ute längre..

När vi kom in igen så kände jag lukten av husse... -Husse, vart e du??? Husse, kom fram!!!

Hittade honom till slut, blev frukost för oss alla tre... dock verkade deras mackor mycket godare än mina kulor....(matvraket höll bara i sig en kväll).


Sen skyndade husse o matte ut, efter en stund va de hemma igen. Med en massa matkassar!!


Sen packade vi in oss i bilen, (kul att man fick följa med den här gången), vi stannade till en snabbis hos husses pappa o blomsteraffären, sen bar det av till veterinären, dags för 1-års vaccinationen!!

Som vanligt märkte jag inte ens när det stack till, jag var mest intresserad av hur jag skulle kunna ta mig ut genom dörren, för utanför satt en snygg tjej o pep efter mig!! Hon tyckte jag var en riktig puddig!! Skulle nog kunna tänka mig att få bebisar med henne för hon va inte så tokig... men när matte väl öppnade dörren o vi skulle gå förbi.. så hörde ju matte att jag frågade chans på henne... o hon föll tydligen inte matte i smaken!!! Hallå!!! E det meningen att hon ska bestämma mina flickvänner???


Jaja matte knuffade in mig i bilen o stängde luckan, vi ska ju tillbaka dit o röntga mig om några veckor, har jag tur sitter hon fortfarande där o väntar på mig....


 Stannade till igen i blomsteraffären på vägen hem, hela bilen fylldes med blommor till balkongen, jag fick knappt plats när vi väl skulle åka hem. Jag fick dela bagaget med en stor säck jord... Hallo!! Jord o en stilig Berner, nej det tycker jag verkligen inte passar ihop!


Helt slut var jag när vi kom hem, tvåbentingarna drog med mig på promenad, o de hämtade pizza påvägen hem, men jag var så trött så jag slocknade brevid dom när de satt o moffade onyttig pizza!


Idag kom papprena från Karlskoga utställningen, som vanligt blir matte pirrig i magen. Bara 1.5 vecka kvar, o vi som skulle ha tränat så mycket.... hmm strunt i att träna jag är ju en naturbegåvning:)

Mattes förväntningar är att jag ska sköta mig i ringen, o springa "bättre" än sist, så domaren ser hur fint steg jag har. Vad det blir för färg på bandet spelar inte så stor roll säger matten... vi har inte de bästa förutsättningarna eftersom jag är ganska pälslös...

Hoppas på skapligt väder, så blir det nog en riktigt trevlig dag!!


Sen blir det nog utställningsuppehåll för oss, jag ska få "växa till mig".




Ovido - Quiz & Flashcards