Bonzo

Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Monster

Av Bonzo - 24 september 2007 21:13


Äntligen har husse fått ordning på datorn så det funkar att lägga upp bilder igen.

Ni kan ju inte missa en stilig, välmusklad bernerbjörn som jag!

I söndags var jag hos husses mamma Ulla och Lasse, för husse och matte spelade golf och då får man tydligen inte följa med, de skyller på att jag är för liten och inte orkar gå, och att det inte är bra för min kropp att jag går så långt... vaddå för liten? Jag är ju faktisk snart fem månader jag har ju blivit en stor kille, dom förstår inte det...

Men måste ju erkänna att det verkar lite fjantigt att springa runt med något stort och långt på ryggen! Och ibland dra ut dom där långa sakerna för att snurra runt dom och försöka träffa något runt liten vit sak.. eller mattes är rosa... jaja det verkar ändå inte som om det alltid är någon bra stämmning när dom håller på, de verkar rätt sura ibland.. och sen slår ju matte alltid husse iaf så det är inte ens spännande:)

Jag hade det bättre hos Ulla o Lasse. Jag rejsade runt i deras rabatter, tänkte då behöver dom inte ta dit någon jordfräs.. sen fick jag märgben, och fick busa med grannhunden Nisse!

Träffade även en annan grannhund som heter Melker men han är så liten och han skäller mest på mig, så den här gången skällde jag faktisk tillbaka! Mig skäller man inte ut hur som helst särskilt inte när man är kaxig och står på andra sidan staketet.

När husse o matte satt framför TV:n och åt i Lördags kväll så fick jag ligga i köket... vi har tydligen börjat den leken.. de säger att de inte vill ha en hund som tigger, sådärför har det blivit så...  Jag tror att det är för att husse och matte inte kan motstå mina björnögon om jag är i närheten... Jag förstår inte varför dom inte tycker det e trevligt med mitt huvud på bordet när dom äter vi är väl en familj eller?

Hursom helst så låg jag kvar i köket efter att de hade ätit... ni kommer inte att tro mig, men jag lovar jag hade ett MONSTER på mitt ena ben!!! Det tänkte äta upp mig, så jag var tvungen att hoppa omkring som en tok för att bli av med det. Husse kom utspringande och försökte hjälpa mig, som tur var så försvann monstret snart nog efter att husse kommit.. jag hoppas att det aldrig mer kommer tillbaka, men jag tror att husse och jag skrämde det ordentligt! Matte kunde man tydligen inte räkna med när man som mest behövde hennes hjälp, hon satt och fnittrade i soffan! Undrar om hon fnittart lika mycket om monstret hade ätir upp mig!!!

Idag har husse o jag träffat en valp som jag fick busa med i parken! Han var himla skoj, men kanske aningen snabbare än mig, men då gömmer jag mig under bordet i parken sen när han inte såg tog jag fart bakifrån!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards