Bonzo

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Bonzo - 5 maj 2009 20:09


Idag slutade matte "tidigt" så det blev promenad när hon kom hem...

Matte sneglade oroligt upp mot himlen en bit bort innan vi gick... svarta moln...

O vad hände när vi kommit halvvägs??

Jo då, himlen öppnade sig... dyngsura blidde vi!!

Men vad gör det??


Vi skulle passera en hund som lagt sig ner och strejkat när hon såg mig....

O när vi närmade oss så tyckte jag att det var min favvotjej, labbetiken Ronja!!!! Var ju bara tvungen att rusa fram o hälsa på snyggingen!! Men matten hade andra planer.... gå fint... phuuuu!! Tråkmatte!!! Men lite fick hon allt kämpa för att få med mig förbi... Sen påstår hon att det inte alls var Ronja!!! Jag som nästan var säker.... Svart Labbetik... Ronja brukar ju oxå lägga sig och vänta på mig.... Hmmm, konstigt det där!


När vi kom hem så blev det duschen :(

Regnet orskade inte bara att vi blev blöta utan oxå att jag blev rejält skitig... så det blev till att skölja benen o magen!


Imorgon är matten ledig så det blir förhoppningsvis långpromenad, kanske ska vi våga oss på att testa någon ny väg... risk finns att vi går vilse eftersom mattes lokalsinne inte brukar vara aktiverat!! Men till slut så måste man väll hitta hem??!!


Bjuder på bilderna som är tagna från vår skogspromenad med korvgrillning i söndags! Blev inte så många....


 

 Här har jag lyckats hoppa upp på en jättestor sten!! Vilken utsikt :)



 Här kan ni se att matte satt på min "kortisonkapsell" på halsbandet, matte har världens ormfobi, och hennes värsta skräck är att jag skall bli biten av en....

Ormfobi märkte nog alla som var på golfbanan i Lördags att matte hade!!! Hon hörs om hon får syn på en orm.....



 

Avslutar med en bild från i lördags efter badet vid grusgropen!! Måste haft solen rätt i ögonen eftersom jag blundar... 
















Ovido - Quiz & Flashcards