Bonzo

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Bonzo - 19 maj 2009 21:33


Igår hände det inte så mycket, var hemma själv några timmar innan hussen kom från jobbet!

Blev som vanligt promenader... men i regn :(


Idag var det mattes tur att sluta tidigast. Men innan hon han hem så blev det promenad med Eva för mig! O Eva hon är så stolt över hur bra vi funkar ihop! Verkar som att hon tror att hon har bättre "pli" på mig än vad husse o matte har... Men som ni alla förstår så är det ju ingen som har "pli" på mig, jag gör mest som jag känner för :)


Matten tittade som vanligt på hundcoachen igår kväll! Och som vanligt fick hon en ny idé.

Visst har matte alltid tyckt att inkallning är jätte viktigt!! Ett tag var jag rätt grym på det, sen blev jag äldre o klokare och började förstå att det finns betydligt roligare saker att göra än att komma till matten när hon ropar "Bonzo KOM". Som att lukta på doftrika fläckar, låtsas att jag inte hör för jag är mer sugen på att springa runt som jag vill, eller springa o hälsa på andra hundar, särskilt tjejer :)


Tvåbentingarna har pratat om att de måste ta tag i det på allvar igen, men det är lätt att prata inte lika lätt att ta tag i det tydligen, för jag springer fortfarande lite som jag vill!


Men efter att matte sett den där Fredrik på TV så måste hon lixom ha blivit inspirerad och har fått "arslet ur vagnen".

För idag blev det lina på, nere på planerna, (lite sur var jag eftersom jag inte fick springa helt lös och röjja).

Tro det eller ej, jag kom varje gång matte ropade "Bonzo KOM", och matte blev överlycklig och busade med mig, lite frolic fanns det oxå...

Nu tror ju inte matte att hans tips på hur man skulle göra om inte hunden kom när man ropade skulle funka på mig, o hon vet inte heller om hon tycker det var rätt sätt att göra det på!


Men man tar de goda tipsen och inspireras av det, så kommer man långt!!!

 Så nu tror matte att jag kommer bli grym på inkallning;)


Imorgon skall jag till veterinären så han får skriva ut något mot svamparna i mitt öra + att han skall kolla på det ev fuktexemet. Fast matte tror inte det är fukteksem... men någonting är det ju...


Om allt går som det ska hos veterinären och jag slipper bli nerdrogad så skall jag träffa Digger för bus på eftermiddagen!!!

Han o hans matte skall in till stan för att lämna tillbaka nycklarna till lägenheten så då passar det ju bra med lite bus!!


Åsa på Behrenskennel hade som vanligt kameran i högsta hugg på sennenträffen, ni hittar hennes bilder HÄR.

Ovido - Quiz & Flashcards