Bonzo

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Bonzo - 25 maj 2009 08:54


Lediga dagen började med sovmorgon innan det blev promenad för alla tre!

Frukost/lunch intogs av tvåbentingarna, medans jag själv som vanligt inte fick smaka....:( De säger att jag får skylla mig själv eftersom jag inte vill ha någon frukost!!


Efter lite slappande i varsin solstol på balkongen blev det dags för en längre promenad!

Vi tänkte utforska en ny skog, Tuna Park skogen!!

Ja, den skogen ligger ju precis bakom mattes jobb, matte o jag har gått en kortis i den några gånger, men nu tänkte vi ta en längre tur...


Husse fick en klockren idé efter ett tag, vi kunde ju promenera fram till Stenby gård, som är en 4H-gård!

Tro det eller ej, men efter lite snurrande i skogen så var vi framme!!

Där fanns getter, kor, hästar och så till det roligaste och mest intressanta, Får!!! med massa Lamm.

Jätte gulliga tyckte tvåbentingarna och ett stort får kom fram till mig för att hälsa genom staketet, vi luktade lite grand på varandra sen insåg jag att hon luktade inte särskilt gott!! Försökte förklara för henne att hon skulle vända sig om så jag kunde lukta i rumpan istället, eftersom jag inte var särskilt intresserad av vad hon hade käkat... luktade ju bara gräs ur munnen!!


Efter promenaden stannade vi till vid Coop för att matte skulle in o hämta mer örondroppar till mig på apoteket, men eftersom Erik tydligen inte hunnit skickat receptet så passade vi på att käka mjukglass :) MUMS!!

Receptet hade inte hunnit kommit efter att vi käkat upp glassen heller så matte får hoppa in imorgon istället!!


På kvällen var jag hemma o vilade medans husse drog med matte och spelade badminton!! Husse spelar varje måndag tillsammans med sina polare, men eftersom ingen av dem hade möjlighet att spela idag så tvingade han matte att följa med. Hon var ju inte överlycklig direkt, men när hon väl kom hem igen så tyckte hon att det var rätt skoj.... fast hon fick stryk av hussen!! :(

O ont i handen/handleden har hon... otränad påstår hussen!!


Ovido - Quiz & Flashcards