Bonzo

Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Bonzo - 1 januari 2008 16:38

Då säger husse o matte att vi har firat in det nya året!

Husse o matte firade med Hummer, potatisgratäng o kött, o till efterätt blev det blåbärspaj.

Själv åt jag Ris o kyckling som vanligt... fast jag fick ett o annat gott från "julklapps-säcken" oxå...


Jag vaknade med ett ryck, det började skrammlas med glas och något som hette champange. Tänkte att nu är det verkligen något på gång....

O de var det, ut på balkongen skulle vi alla, fast jag var inte tvungen att följa med om jag inte ville, klart jag ville med ut o se vad som var på gång.


Eftersom vi har så vacker utsikt från våran balkong så såg vi i princip hela Eskilstunas fyverkerier. Husse, Matte o Putte skålade in det nya året med champange, medans jag låg o käkade på champangekorken och lite plastkrukor som fanns på balkongen!


Efter ett tag så var tydligen det hela över så då kunde jag gå in och sova igen...


Vi började årets första morgon, med en riktig sovmorgon! Husse frågade matte igår om han skulle ställa någon klocka, matte svarade att det inte behövdes eftersom jag alltid väcker dom runt 8 snåret.

Fast jag kände att vi alla behövde en riktig sovmorgon, när jag väckte matte och hon kika på klockan fick hon en mindre chock och skrek lite hysteriskt till husse -Vet du vad klockan är? Den var 10.20 Det kallar vi riktig sovmorgon.


Idag har vi varit ute på promenad i det"underbara" vädret, vet inte vem av oss som var blötast när vi kom in! Men det var en välbehövlig promenad för oss alla tror jag!


Imorgon ska husse o matte jobba, så då ska mattes mamma o Chrille komma och ge mig lunch och gå på promenad, jag har lovat matte att sköta mig!


Ovido - Quiz & Flashcards