Bonzo

Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Bonzo - 31 januari 2008 20:50

Har varit en bra dag idag!

Matte o jag var till skogen med Rea, Etta och deras Husse o Matte!

En trevlig promenad, med mycket bus.

Jag och de andra hundarna trivdes bra med varandra.

Tycker det är kul att matte tar med mig så jag får träffa andra roliga hundar att busa med.

Hoppas vi får göra om det snart igen!

Tyvärr blev det ju inte så bra bilder, eftersom ingen av oss ville posera framför kameran!


Så på eftermiddagen fick vi en ny ugn!

Kom två killar o bytte den, men då passade matte o jag på att smita ut en stund.

Har varit till ganska många djuraffärer, matte köpte ben, godis och till slut oxå ett nytt koppel till mig!

Det verkar kanske som att hon tror att det är kopplets fel att det inte har blivit någon rosett på utställningarna?! Eftersom hon köper nya till varje utställning!

Nu ville hon tydligen "bara" ha själva snöret, och lite bredare så hon orkar hålla imot om jag mot förmodan skulle vilja springa ifatt de andra hundarna i ringen för att få busa. Så jag ska ha mitt vanliga halsband!

Men matte hittade inget som dög här i Eskilstunas alla djuraffärer, så vi fick åka till köping! Där hittade hon ett som var perfekt! Killen som jobbade i äffären var oxå himla trevlig o hjälpsam, han sa att han kunde göra ett i den längden matte ville ha, om de inte fanns något färdigt som passade, som tur var fanns det ju ett som passade, annars hade vi aldrig kommit hem.

På hemvägen hämtade vi upp husse på jobbet oxå!


Imorgon kan det bli badet för mig, vi har inte bestämt ännu hur det blir, jag röstar iaf för NEJ!

Matte har en riktigt tråkig arbetsdag framför sig imorgon, 08.00-20.10

Tur att hon har så trevliga och tokiga arbetskamrater!

Ovido - Quiz & Flashcards