Bonzo

Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Bonzo - 23 januari 2008 21:25

Imorse när husse gick upp ur sängen passade jag på att ta hans plats! Tänkte att jag o matte kunde mysa lite, men jag åkte ner ganska snabbt tyvärr, men det var mysigt så länge det varade. Man får passa på o njuta de korta stunderna man lyckas få i sängen, för husse o matte är lite snåla med den tiden.


Fick följa med husse till tandläkaren idag, fast jag fick såklart vänta i bilen.


Efter att vi kommit hem så plingade det på dörren. Husse sa till mig att lägga mig på min nya bädd i sovrummet(som e jätte mysig), sen öppnade han dörren och försvann med "gubben" som kom in till köket. Eftersom husse sa att jag skulle ligga kvar så var det bäst att man gjorde så, så där låg jag i min ensamhet... helt själv medans de andra pratade i köket.

Efter några minuter kom de ut från köket och då fick "gubben" syn på mig!

- En Berner!!!

Men eftersom husse sagt att jag skulle ligga kvar, låg jag snällt kvar dock något ivrig kanske. Husse sa till slut varsågod, då fick jag rusa fram o hälsa. Vi myste en stund, en trevlig karl det där.

När han gått så sa husse att jag varit jätte duktig och berättade att "gubben" hade tittat på våran ugn!


Sen tog husse o jag en promenad, jag skötte mig exemplariskt.


Blev lämnad själv... husse skulle oxå jobba, typiskt...


Sen kom han o matte hem, då blev jag så där jätte glad som bara jag kan bli när jag ser min husse o matte!! Oj vad jag sprang runt. Det blev middag för mig, och sedan en prommis med matte.

Tänkte att det var bäst att jag skötte mig bra nu, eftersom matte blev lite besviken på mig på valpkursen.

Så promenaden var riktigt trevlig. Vi övade lite inför utställningen oxå, måste ju klara av att springa fint brevid matte!

Ovido - Quiz & Flashcards