Bonzo

Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Bonzo - 7 januari 2008 17:48

Här hemma väntar vi för fullt efter ett brev från jordbruksverket.. Där får vi svaret om jag får följa med till Danmark. Är ju nästan bara en vecka kvar nu tills det är tänkt att vi ska åka, så vi håller alla tummar, och tassar.

Matte har pratat med jordbruksverket och fick då reda på att man måste ha friskintyg med sig, och ett intyg där man förbinder sig att avmaska inom 4 veckor efter hemkomsten!

Lite krångligt verkar det allt.. men veterinären skulle höra av sig senare i veckan när hon fått intygsblanketterna.. vi har en tid bokad på måndag iaf.

Idag har husse o matte varit lediga, så vi var på en ordentlig promenad, med lite träning, mycket bus, och ännu mer nosande.

Matte säger att jag börjar bli riktigt stor kille nu, eftersom jag börjat lyfta på benet när jag kissar. Fast ibland sätter jag mig fortfarande.


Vi har oxå tränat lite ställande inför kommande utställningar, matte säger att hon tror att jag börjat fatta nu, herregud jag har fattat hela tiden men kanske inte haft så stor lust tidigare. Så har vi börjat träna på att jag ska springa fint i koppel oxå, gick riktigt bra idag! Matte blir så glad när jag uppför mig.

Jag har börjat hållit nyårslöftet nu, mindre tokryck. Matte tycker att det blivit mycket bättre sedan vi var sådär osams häromkvällen!

Jag tycker att matte börjat uppföra sig riktigt bra hon oxå, var ju lite si o så med det ibland förut, men jag börjar få pli på henne!




Ovido - Quiz & Flashcards