Bonzo

Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Bonzo - 27 januari 2008 19:05

Örebro läns kennelklubb, Örebromässan 080127.


Domare: Hans Almgren.


Resultat: 2 valpkk.


Kritik: Trevlig hund med något dominanta ögon. Kanske pga stress? Kraftiga käkar. Nosparti i längsta laget. Bra skalle. Lagom halslängd. Välkroppad, bra djup i bröstkorg. Kunde ha något lägre hasor. Behöver utvecklas i bakställ, få spänstigare rörelser bak. Bra spänstig päls. Varma ..?. tecken. Trevligt temprament.


Kommentar: 3 stycken deltog i klassen. Bonzo förstod inte alls vad vi gjorde där, ville hellre ligga ner än att visa sig stående.

Av Bonzo - 27 januari 2008 15:51

Då var den stora dagen avklarad!

Det tog tid iadg i ringen, så det blev en ganska lång väntan... och precis innan vi skulle in så skulle domaren ha paus! Typiskt.


Matte hade önskat att jag kunde ha varit lite lugnare i ringen.... När vi skulle springa så ville jag jaga ifatt de andra hundarna.

Sen fick man vänta ytterligare medans de andra i klassen blev bedömda, sen blev det som tur var våran tur!

Men då hade jag tröttnat på att stå fint, så jag testade att ligga lite, men då började matte knöla med mig o hon sa att man var tvungen att stå... vi fick springa en kortis själva oxå, då gick det bra!


Sen fick vi springa igen och då hade jag Leo bakom mig, så då ville jag hellre stanna o busa med honom.


Mattes uttryck:

-Det blev ingen jävla lila rosett den här gången...


Men vi kom 2:a i våran klass, Välkroppade Bonus vann med HP.

Och Leo kom 3:a.


Kritik:

Trevlig hund med något dominanta ögon. Kanske pga stress? Kraftiga käkar. Nosparti i längsta laget. Bra skalle. Lagom halslängd. Välkroppad, bra djup i bröstkorg. Kunde ha något lägre hasor. Behöver utvecklas i bakställ, få spänstigare rörelser bak. Bra spänstig päls. Varma ...? tecken. Trevligt temprament.


Matte önskar att jag kan ta det lite lugnare på nästa utställning!

Ovido - Quiz & Flashcards