Bonzo

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Bonzo - 21 januari 2008 17:46

Då var frissan avklarad, husse o matte säger att jag blev en riktig snygging!

Jag skötte mig bra, jag låg o försökte käka upp all päls som rycktes bort!

Sen fick jag hälsa på frissörens lilla valp, men den skällde ut mig totalt. Den gillade min matte bättre en mig, den fick tom ligga i hennes knä, det får ju inte jag, matte säger att jag är för stor för att ha i knät när hon sitter på en stol.


Sen åkte vi en sväng till Örebro för att fördriva tiden lite innan vi skulle till veterinären.

Jag fick ett nytt halsband, eftersom matte har anklagat mig för att nästan ha bitit sönder det gamla, sen köptes det ett nytt utställningskoppel. Fast det matte igentligen ville ha var alldeles för dyrt, så det fick bli ett billigare.

En jätte stor godispåse blev det oxå, och sist men inte minst en ny bädd till mig!


Sen var vi förbi veterinären för avmasknings-sprutan påvägen hem. Så nu ska vi inte träffa veterinären förens jag fyller ett år säger matte.


Idag kom papprena från utställningen i Örebro på söndag.

10 st bernerbjörnar är anmälda, sammanlagt 649 hundar! Hmm... var ingen liten utställningen direkt.. 10 ringar!


Vi passade på att åka fram till "mässan" när vi var i Örebro, så att vi hittar lätt på Söndag!


Matte försökte ta kort på mig nu när jag är nyfrisserad, men varken hon eller jag hade tålamod, så de för bli någon annan dag, eftersom jag la mig ner hela tiden!

Ovido - Quiz & Flashcards