Bonzo

Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Bonzo - 11 januari 2008 19:32

Så äntligen har brevet från jordbruksverket kommit!

Matte säger att det var ett bra brev, för där stod att jag hade tillräckligt med antikroppar mot rabies! Så det betyder att jag får följa med till Danmark på tisdag!

Men det återstår ett besök till hos veterinären, och det blir på måndag, men då ska han bara skriva in i mitt pass att jag har gått godkännt på rabies provet, och skriva under ett s.k 4 veckors intyg. Vilket matte förbinder sig att avmaska min inom 4 veckor.

Har varit många turer hurvida ett friskintyg också behövdes göras, matte har haft ganska mycket kontakt med jordbruksverket sista veckan. Men det visade sig till slut att det inte behövdes.

Men för att få detta 4 veckors intyg måste jag följa med till veterinären för han behöver kolla mitt chip, så att han vet att jag är jag.

Så har vi bokat tid för avmaskningen oxå, och den blir på måndag efter vi kommit hem.

Sen säger matte att hon inte vill att vi ska visa oss hos veterinären förens det blir dags för ett  års vaccination och röngten.


Jag har oxå fått tid hos frisören, så nu ska jag bli en riktig "vuxen" bernerbjörn innan utställningarna. Vi ska dit samma måndag som vi ska till veterinären.


Jag har ju som sagt blivit en stor kille nu, så jag lyfter på benet när jag kissar, matte blir lika imponerad varje gång. Så fort jag närmar mig en grästuva som sticker upp, lägger hon huvudet på sne för att se under min mage om jag lyfter på benet.

Fast när jag verkligen är kissnödig så sitter jag ner och kissar fortfarande.


Igår fick jag vara hos husses pappa, för de har semester. När husse kom o hämtade mig så fick vi med oss lite sovenier hem från våran skogspromenad. Det ligger två stora pinnar i våran bil nu...


Nu ska husse o matte snart äta, då har matte lovat mig ett smarrigt märgben! MUMS!

Ovido - Quiz & Flashcards