Bonzo

Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Bonzo - 3 januari 2008 15:21

Så var veterinären avklarad!

Vi packade in oss i bilen och styrde mot Arboga!

Tyvärr hade de inte plogat vägarna, inte ens motorvägen var bra... o vi som inte alltid är ute i så god tid... men man kan inte tro matte gör annat än o kör bil, för hon är en gud på det! (protest någon?) Så vi var framme 10 minuter innan... sen fick vi ju vänta ytterligare en halv timme nästan... då passade jag på att spela lite tokig i väntrummet, jag kröp, snurrade runt och visade upp mig från alla mina sidor.

Till slut tröttnade de på mig så vi fick komma in!

Som sagt var Erik är på semester, och den andra veterinären har krossat foten, så han fick en akut tid för att operera den precis när vi kom, så då åkte han! Husse o matte tittade lite förvånat på varandra... vem skulle nu ta blodprovet? Det e ju lite panik med det, eftersom de tar en vecka att få svaret, och vi förhoppningsvis åker till Danmark om knappt två veckor.


Men vi hade tur, Annika kunde ta blodprovet! (Husses pappas bekant).

Först skulle hon leta reda på mitt chip!

Hon hade en jätte konstig maskin, jag tittade lite frågande på henne... visste väl att hon var lite skum!

Hon letade o letade, frågade om jag var chip-märkt... Jo svarade husse o matte lite nervösa...

Efter mycket letande gav maskinen utslag, de satt långt ner på vänster sida..

Sen tvingade dom mig att ligga på bordet, husse hade järngrepp på mig, jag kom ingenstans, medans matte satt o pratade lite barnsligt med mig som bara hon kan!

Det hela gick bra iaf! Annika fick de blodet hon behövde.


Sen har vi varit på skogspromenad idag i det härliga vintervädret. Husse lyckades få några fina bilder på mig!

Ovido - Quiz & Flashcards