Bonzo

Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Bonzo - 29 januari 2008 20:57

Haha, ni skulle ha sett min matte idag på hundkursen:)

det var kursens roligaste, kul att det var just min matte som stod för det!

Började med att vi fick sitta på filten... skit tråkigt. Men jag skötte mig helt ok! (fast långt ifrån bra)

Sen fick vi göra lite olika övningar, som även de gick bra!


Så kommer vi till det roliga!!!

Vi skulle gå i ring, och hoppa över två hinder!

Matte tyckte att det var jätte bra övning att vi skulle gå i ring(till utställningarna)

Till en början gick allt bra... men jag hade lite svårt att släppa en av hundarna ur sikte, han är väldigt intressant den där herrn.

Men jag hoppade fint o allt, efter ett tag så tyckte jag det var väldigt kul, så efter hindret så vek jag av, eftersom det var väldigt kul så tänkte jag att jag kunde springa ifatt den där intressanta hunden... bara det att matte var ju inte med för fem öre, så hon halkade rätt i leran!!! Så drog jag henne några meter innan jag insåg att jag hade hela henne hängandes i kopplet!

Hon blev hur lerig som helst! Såg himla kul ut... höll på att dra omkull henne en gång till, men då kunde hon parera!


När vi kom hem blev det tvätten för mattes byxor (av någon konstig anledning klarade sig jackan) duschen för mig o matte!


Husse o matte hotar med att det kanske blir ett bad till på fredag inför utställningen om jag ska hålla på att lorta ner mig!


Ovido - Quiz & Flashcards