Bonzo

Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Utställning!

Av Bonzo - 27 januari 2008 15:51

Då var den stora dagen avklarad!

Det tog tid iadg i ringen, så det blev en ganska lång väntan... och precis innan vi skulle in så skulle domaren ha paus! Typiskt.


Matte hade önskat att jag kunde ha varit lite lugnare i ringen.... När vi skulle springa så ville jag jaga ifatt de andra hundarna.

Sen fick man vänta ytterligare medans de andra i klassen blev bedömda, sen blev det som tur var våran tur!

Men då hade jag tröttnat på att stå fint, så jag testade att ligga lite, men då började matte knöla med mig o hon sa att man var tvungen att stå... vi fick springa en kortis själva oxå, då gick det bra!


Sen fick vi springa igen och då hade jag Leo bakom mig, så då ville jag hellre stanna o busa med honom.


Mattes uttryck:

-Det blev ingen jävla lila rosett den här gången...


Men vi kom 2:a i våran klass, Välkroppade Bonus vann med HP.

Och Leo kom 3:a.


Kritik:

Trevlig hund med något dominanta ögon. Kanske pga stress? Kraftiga käkar. Nosparti i längsta laget. Bra skalle. Lagom halslängd. Välkroppad, bra djup i bröstkorg. Kunde ha något lägre hasor. Behöver utvecklas i bakställ, få spänstigare rörelser bak. Bra spänstig päls. Varma ...? tecken. Trevligt temprament.


Matte önskar att jag kan ta det lite lugnare på nästa utställning!

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

27 januari 2008 16:19

Tack! :) Jag tycker alla Bernerbjörnar skötte sig mycket bra allihopa med tanke på sammanhanget, att det var första gången å så. Ska bli kul att prova på Sala nästa helg...officellt o allt :)
ses då! :)

http://bonusbus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

27 januari 2008 19:12

Han är ju hur snygg som helst, tycker vi. Vi har varit i Ö-o vi också o hämtat möbler. Synd på rosetten, men den tar ni i Sala!

 
Leo

Leo

28 januari 2008 07:50

Tjena Bonzo!

Det var synd att vi inte fick lite mer tid att umgås, men det blir kanske bättre i Sala nästa helg, du och jag har väl fyllt 9 månader då, så vi skall väl upp i samma klass igen! Jag har lovat husse och matte att domaren ska få känna på mig den här gången, det är ju en tjej som dömer, det brukar gå bättre då.

http://www.leosblogg.se

 
Sanna Westman

Sanna Westman

28 januari 2008 10:22

Grattis till utställningsresultatet! Det gick ju bra!
Träff på torsdag låter kul! Har du bil då? Tänkte att man kunde åka bort till Kjulaskogen. Eller så kan ses vi någonstans här i krokarna. Hör av dig, tel: 0731-515853.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Madde

Madde

29 januari 2008 04:26

Du gör helt rätt i att ha kul i ringen!! Rosetterna kommer tidsnog =) Jag e stolt över er. Kramar Madde

http://runezzaz.se

 
Bonus och matte Anna

Bonus och matte Anna

29 januari 2008 07:05

Hej!
Ja, jag var supertrött hela söndagen och nästan hela måndagen också. Utställningar tar på krafterna minsann. Nu ska jag ladda upp inför sala, Matte har blivit förkyld och jag konstig i magen. Typiskt, hoppas jag hinner bli frisk till helgen...:P

http://bonusbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards